سهمیه 38 درصدی شهرهای جدید استان تهران در مسکن مهر

آمار سهمیه مسکن مهر در شهرهای جدید در سطح کشور نشان می دهد سه شهر جدید حومه استان تهران حدود 38 درصد این طرح را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا حاکی است: شهرهای جدید پرند ، پردیس و اندیشه که به ترتیب در موقعیت‌های جنوب غربی، شرق و جنوب استان تهران واقع شده اند 141 هزار واحد مسکونی طرح مهر را به خود اختصاص داده اند که در مراحل مختلف ساخت وساز قرار دارند. وزارت مسکن و شهرسازی برای سال‌های 90- 1389 سهمیه مسکن مهر در شهرهای جدید تحت پوشش خود را 372 هزار دستگاه تعیین کرده است. شهرجدید پرند واقع در جنوب غربی استان تهران و در مسیر آزاد راه تهران - ساوه با سهمیه 95 هزار دستگاه واحد مسکونی مهر به عنوان پایتخت مسکن مهر نام گرفته که بالاترین سهم را دارد. پس از استان تهران، شهرجدید هشتگرد واقع در استان البرز با سهمیه 55 هزار دستگاه مسکن مهر حدود 15 درصد سهمیه این بخش را دارد. قرار است در استان اصفهان نیز در سه شهر جدید فولاد شهر، بهارستان و مجلسی در مجموع 48 هزار واحد مسکونی طرح مهر ساخته شود که حدود 13 درصد سهمیه این بخش را دارد.
همچنین در استان خراسان رضوی شهرهای جدید گلبهار و بینالود در مجموع 44 هزار واحد مسکونی مهر ساخته می شود که 12 درصد سهمیه این خانه ها را دارند. شهرهای بهارستان ، فولاد شهر، مجلسی (در استان اصفهان )، هشتگرد ( استان البرز) ، سهند ( آذربایجان شرقی، عالیشهر (بوشهر)، اندیشه، پرند و پردیس (تهران)، گلبهار و بینالود (خراسان رضوی)، رامین و شیرین شهر (خوزستان )، رامشار (سیستان وبلوچستان)، صدرا (فارس ) ، مهاجران و امیرکبیر (مرکزی)، علوی ( هرمزگان ) در مجموع 18 شهرجدید تحت پوشش وزارت مسکن وشهرسازی هستند که طرح مسکن مهر در قالب 372 هزار واحد مسکونی در آنها اجرا می شود.
 

۳۰ خرداد ۱۳۹۰ ۱۵:۰۴
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی |