واگذاری واحدهای مسکونی مهر شتاب گرفت

واگذاری واحدهای مسکونی مهر که قرار است مرحله نخست آن تا پایان شهریورماه امسال به اتمام برسد در فاصله کمتر از یکصد روز به مهلت تعیین شده ،شتاب گرفته است .

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا با بهره گیری از آمارهای منتشر شده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن حاکی از آن است که حدود 100 هزار واحد مسکونی از خانه های مهر در 20 استان کشور تکمیل یا در مراحل پایانی قرار دارد .
آمارواحدهای مسکونی تکمیلی نشان می دهد که استان اصفهان با احداث 22 هزار واحد مسکونی در مرحله نخست بیشترین تعداد واحد های ساخته شده را به خود اختصاص داد . علاوه براین هرمزگان ، گلستان ، خوزستان ،آذربایجان شرقی و کرمان در شمار استان‌هایی هستند که در این بخش تلاش‌های ارزنده ای برای تکمیل و بهره برداری از خانه های مهر داشته اند. علاوه براین برنامه ساخت واحدهای مسکونی مهر در شهرهای جدید زیرنظر شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیز بافت فرسوده شهری از سوی شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به صورت جداگانه به مورد اجرا گذاشته می شود . وزارت مسکن وشهرسازی براساس برنامه ازپیش تعیین شده واگذاری 937 هزار واحد مسکونی مهر را در پایان شهریورماه 1390 وعده کرده است . قرار است بیش ازیک میلیون و 800 هزارواحد مسکونی مهر درقالب سهمیه سال‌های 90-1389تکمیل و به بهره برداری برسد . دوره ساخت واحدهای مسکونی جدید 12 تا 18 ماه تعیین شده است و در این مرحله شرکت های خارجی از جمله ترکیه ای و کره ای هم مشارکت دارند .
'علی نیکزاد '‌،‌ وزیر مسکن وشهرسازی به تازگی تاکید کرد : قیمت ساخت واحدهای مسکونی مهر از قرار هر مترمربع سه میلیون ریال کماکان دنبال می شود .
میزان تسهیلات بانکی برای ساخت خانه های مهر به روش سنتی 200میلیون ریال ،به شکل نیمه صنعتی 220 میلیون ریال و بالاخره صنعتی 250 میلیون ریال تعیین شده است .
 

۳۰ خرداد ۱۳۹۰ ۱۵:۱۶
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |