بهره‌برداری از 45 هزار واحد مسکن مهر در تهران

استاندار تهران از بهره‌برداری 45 هزار واحد مسکن مهر تا پایان شهریور ماه سال جاری در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس فارس از جنوب استان تهران، مرتضی تمدن در میان مردم قیامدشت در مسجد جامع این شهر پیگیری مشکلات قیامدشت را علت دومین سفر خود عنوان کرد و گفت: در بازدید امروز با توجه به بخش شدن خاوران، استقرار ادارات در این بخش پیگیری و مقرر شد هرچه سریع‌تر با پیگیری‌های فرماندار ری و بخشدار خاوران نمایندگی اداراتی همچون ثبت‌ اسناد و املاک، ثبت احوال، ادارات آب، برق و گاز و اداراتی که وجود آنها ضروری است، نمایندگی‌هایی را در این بخش مستقر کنند و در سفر امروز از محل احداث این ادارات بازدید به عمل آمد.
استاندار تهران مسئله آب را مهم‌ترین مشکل قیامدشت دانست و افزود: به ‌زودی چند چاه جدید وارد مدار می‌شود و در راستای اقدامات بلندمدت نیز برنامه‌هایی برای اتصال به سد ماملو در دست اقدام است. وی در ادامه به تعرفه‌های آب اشاره کرد و بیان داشت: اگر توجه به مصرف نشود کسری آب پایان ندارد و نکته مورد توجه این است با افزایش قیمت آب‌بها باید بر کیفیت آب نیز تاکید شود و اینگونه نباشد که تعرفه‌ها افزایش داشته باشد و آب با همان کیفیت قبلی ارائه شود. تمدن تاکید کرد: در ارتباط با موضوع آب قیامدشت باید به ‌طور همزمان تعرفه آب، کیفیت و طرح‌های آبرسانی پیگیری شود و در راستای حل مشکل آب منطقه تاکنون 1.5 تا 2 میلیارد تومان هزینه شده است و طرح مخزن آب نیز در حال مطالعه است.
استاندار تهران با اشاره به مشکل مسکن در استان تهران گفت: تا زمانی که تقاضا باشد، مسکن مهر ساخته می‌شود و در حال حاضر 160 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران در حال احداث است و طی چند روز گذشته 6 هزار و 700 واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان داده شد. تمدن در ادامه از بهره‌برداری 45 هزار واحد مسکن مهر تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: سیاست دولت بر آن است که ساخت مسکن را آنقدر ادامه دهد تا تقاضای افراد بدون پاسخ نماند و در حال حاضر اقدامات احداث 360 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران را انجام می‌دهیم و برای زوج‌های جوانی که به تازگی ازدواج کردند نیز تدابیری اتخاذ می‌شود که دور دوم ثبت‌نام برای مسکن مهر صورت پذیرد تا تقاضای آنها نیز پاسخ داده شود. وی در ادامه با اشاره به مبلغ واحدهای مسکن مهر گفت: در ارتباط با مسکن مهر، زمین به‌ صورت رایگان بوده و ساخت واحدهای تا سقف 20 میلیون تومان به ‌صورت وام و مابقی آن به‌ صورت نقدی باید پرداخت شود که با توجه به این شرایط این روش ساده‌ترین راه خانه‌دار شدن است.

۴ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۳۲
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |