مشاور وزیر مسکن: حدود 90درصد مشکل اسکان در پروژه یکهزار واحدی مهر شهرهشتگرد حل شد

مشاور وزیر مسکن وشهرسازی گفت : حدود 90 درصد مشکل اسکان افراد در پروژه یکهزار واحدی مسکن مهر در شهرجدید هشتگرد (استان البرز) برطرف شده و انتظار می رود همه افراد ذیربط بتوانند در این خانه ها ساکن شوند .

' مقداد همتی ' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : پیمانکاران پروژه های مسکن مهر باید نسبت به برطرف کردن نقایص احتمالی پروژه های خود اقدام نمایند که پس از این مرحله خانه ها قابل تحویل به افراد است . وی با اشاره به اینکه پروژه یک هزار و دو واحدی مسکن مهر در شهرجدید هشتگرد آذر 1389 توسط دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور افتتاح شد ، گفت : به دلیل وجود پاره ای از نقایص امکان بهره برداری از این خانه ها نبود که با همکاری دستگاه های ذیربط و آمادگی افراد برای استقرار در این واحد های مسکونی ،به زودی کل خانه ها مورد بهره برداری قرار می گیرد .
پیش از این مجری پروژه یکهزار و دو واحدی مسکن مهر در هشتگرد از عدم تحویل 40 درصد خانه های مذکور ابراز گله مندی کرده، و خواستار رسیدگی به این امر شده بود . همتی یادآور شد : خانه های مذکور از تسهیلات 200 میلیون ریالی مسکن مهر برخوردار شده اند و افراد واجد شرایط نیز حدود 70 میلیون ریال باید آورده داشته باشند که سازماندهی این مهم از سوی تعاونیهای مسکن قدری زمان بر شد . وی اضافه کرد : براساس آئین نامه طرح مسکن مهر در پایان اجرای پروژه معمولا پنج تا 10 درصد از مبلغ قرار داد سازندگان به عنوان تضمین حسن انجام کار باقی می ماند که پس از برطرف شدن نقایص احتمالی ، مبلغ مربوطه به پیمانکار مسترد می شود . همتی گفت : پروژه یک هزار و دو واحد مسکن مهر به عنوان نخستین پروژه در قالب توافق سه جانبه(وزارت مسکن و شهرسازی ، بانک مسکن و انبوه ساز ) است و در زمان حاضر از مجموع این خانه ها تاکنون برای 200 واحد سند صادر شده و در واقع 80 درصد واحد ها بدون سند هستند .
به گفته وی ، براساس هماهنگی صورت گرفته با بانک مسکن علیرغم نبود سند خانه ها ،قرار شده در این زمینه نیز با متقاضیان مربوطه همکاری لازم به عمل آید . وی ضمن تایید ضرورت تسریع در کار پیمانکار برای واگذاری خانه ها به افراد گفت : وزارت مسکن وشهرسازی در این پروژه ناگزیر از معرفی شماری از افراد واجد شرایط شد تا سریعتر کار واگذاری صورت گیرد . همتی خاطرنشان ساخت : علت اصلی عدم سکونت کامل افراد در پروژه یک هزار و دو واحدی هشتگرد ناشی از وجود قرار دادهای اجاره مسکن متقاضیان در تهران بود که ناگزیر از اتمام زمان قرار دادهای خود بودند و همچنین اشتغال به تحصیل فرزندان آنها نیز مانع از جابه جایی می شد . وی افزود : برای پروژه مذکور مجموعه تجاری و مدرسه نیز پیش بینی شده که این امر امکان اسکان کامل افراد را فراهم می سازد .
 

۴ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۵۱
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |