چشم انداز نظام مهندسی ساختمان براساس قانون برای نخستین بار تهیه شد

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت :برای نخستین بار چشم انداز نظام مهندسی ساختمان بعد از 14 سال بر مبنای قانون تهیه شد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، سید مهدی هاشمی روز یکشنبه در اولین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه اظهار داشت :امسال این سازمان با هدف کارآمدی بیشتر برنامه سالانه دارد که برپایه 34 عنوان است و در واقع یک برنامه عملیاتی محسوب می شود. وی که به منظور تشریح برنامه های چهاردهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به جمع خبرنگاران آمده بود ، افزود: بحث در خصوص بیمه جامع ساختمانی ، نظامنامه صندوق مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و نظامنامه شورای انتظامی از دیگر موضوع های مطرح است که در اجلاس به آن پرداخته خواهد شد.
هاشمی درخصوص زمان اجلاس که قرار است روسای قوای مجریه و مقننه در آن شرکت کنند ،گفت : روزهای 18 و 19 تیرماه جاری این اجلاس در تهران برگزار می شود . وی در بخش دیگری از اظهارات خود پیرامون شناسنامه فنی وملکی ساختمان گفت : اجرای سمبلیک این موضوع قابل پذیرش نیست و تاکنون به شکل عملیاتی رسمیت پیدا نکرده و در دوره ای هم متوقف مانده و براساس نشست های صورت گرفته با شهرداری و نمایندگان وزارت راه وشهرسازی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است . هاشمی وعده داد که اجرای شناسنامه فنی وملکی ساختمان تا آخر سال جاری وارد مرحله اجرایی شود . وی خاطرنشان ساخت :سازمان نظام مهندسی ساختمان در سطح کشور دارای 250 هزار عضو مهندس است که بزرگترین تشکل مردم نهاد در حوزه تخصصی محسوب می شود.
این مقام مسئول در ارتباط با مساله امضا فروشی اظهار داشت : چنانچه به قانون پایبند باشیم این مسائل مطرح نمی شود و درصورتی که یک دوهزار و پانصدم هم اتفاق بیفتد قابل پذیرش نیست و در واقع یک مورد تخلف هم زیاد است . هاشمی اضافه کرد: هرکس هم نباید خود را در جایگاه قوه قضائیه قرار دهد و قبل از رسیدگی به مسایل مدعی شود و بنابراین در این بخش باید فرهنگ سازی صورت گیرد . چهاردهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد .
 

۱۳ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۵۸
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |