اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار به مسکن مهر

اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار به مسکن مهر
وزیر راه و شهرسازی از اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های مسکن مهر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی نیکزاد در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و مسکن خراسان رضوی اظهار داشت: تا آخر مردادماه امسال تمام بانک‌های ملی، ملت، تجارت، رفاه، مسکن و سپه مکلفند اعتبارات مربوط به سال 89 پروژه مسکن مهر را را به متقاضیان دریافت تسهیلات ارائه و سهمیه سال گذشته را به اتمام برسانند. وزیر راه و شهرسازی افزود: سهمیه سال 90 نیز به زودی ابلاغ و 10 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به مسکن مهر اختصاص می‌یابد. وی گفت: هیچ واحدی در کشور نباید به خاطر فقدان پرداخت تسهیلات معطل بماند چرا که مشکل اعتباری درباره مسکن مهر در کشور وجود ندارد.
نیکزاد تصریح کرد: در خراسان رضوی و در شهرهای بالای 25 هزار نفر تایید اولیه برای پرداخت تسهیلات با ادارات کل مسکن، در شهرهای زیر 25 هزار نفر تاییدیه بنیاد مسکن و در شهرهای جدید با تایید مدیرعامل و پس از بازدید از پروژه‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود. وی خاطر نشان کرد: باید در مدت زمان یک هفته وام‌های معوقه تمام تعاونی‌ها و خرده مالکانی که در سطح استان که برای دریافت تسهیلات مسکن مهر در نوبت هستند پرداخت شود تا روند اجرایی پروژه‌ها با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در شهر جدید گلبهار به منظور رونق بازارهای تجاری مجوز احداث و راه‌اندازی پنج مجتمع تجاری با شرایط ویژه صادر می‌شود.
نیکزاد همچنین از در نظر گرفتن شرایط خاص برای راه‌اندازی نانوایی و آژانس حمل و نقل درون شهری در گلبهار خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای تردد تعدادی اتوبوس بین گلبهار و مشهد انجام شده و در آینده نزدیک این امکانات برای کاهش مشکلات مردمی که در این شهر جدید زندگی می کنند، اختصاص می‌یابد. وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر تسریع در روند مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی گفت: باید مرحله زیرسازی راه‌های روستایی در روستاهای بالای 50 خانوار از محل منابع استانی تامین شود. محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن تبریک به وزیر راه و شهرسازی که بدون حتی یک رای مخالف به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی انتخاب شد، اظهار داشت: دو مقوله راه و مسکن، از مسایل بسیار مهم و حساسی است که رسیدگی به آن توچه ویژه‌ای می‌طلبد. وی افزود: با توجه به حجم بالای تردد زائران در خراسان رضوی توجه به راه‌های استان در اولویت قرار دارد. استاندار خراسان رضوی گفت: در بخش مسکن مهر نیز با اهتمام تمام مسئولان اجرایی و توجه ویژه وزارت به خراسان رضوی به توفیقاتی دست یافته‌ایم و تا پایان امسال در سه مناسبت مختلف حدود 20 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.
 

۱۵ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۲۲
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |