رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی های مسکن مهر : کمتر از 10 درصد واحدهای مسکونی مهر رشد قیمت خواهند داشت

رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر تهران گفت:کمتر از 10 درصد واحدهای مسکونی مهر در این استان که ساخت آنها در سال جاری آغاز شده ،‌مشمول رشد قیمت 15 تا 20 درصد هستند.

' شهروز دولتخواه ' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت:سهمیه مسکن مهر در استان تهران 230 هزار دستگاه است که در شهرجدید پرند ( 40 کیلومتری جنوب غرب تهران ) بالغ بر 80 هزار دستگاه سهمیه تعیین شده و از این رقم حدود 10 هزار واحد در شهریورماه سال جاری تحویل خواهد شد.
وی تصریح کرد : بخش اعظم برنامه ساخت واحدهای مسکونی مهر در شهرجدید پرند تا پایان سال جاری به اتمام می رسد از نظر تاسیسات زیربنایی هم مشکلی نخواهند داشت و به بهره برداری خواهند رسید . دولتخواه ، سهمیه مسکن مهر تعاونی‌های تهران در شهرجدید هشتگرد را حدود 40 هزار واحد مسکونی ذکر کرد و گفت : براساس برنامه ریزی بخش عمده این واحد ها نیز تا پایان 1390 تکمیل خواهد شد .
وی یادآور شد : قرار دادهای ساخت مسکن مهر تعاونی‌ها که در سال‌های گذشته تنظیم شده براساس هرمترمربع سه میلیون ریال است که چنانچه مشمول رشد قیمت مصالح ساختمانی باشند ،ممکن است اندکی تغییر کنند ، اما عمده آنها برابر قیمت های تعیین شده ساخته می شود . دولتخواه تصریح کرد:انتظار می رود بیش از 90 درصد واحدهای مسکونی مهر تعاونی‌های استان تهران درسال جاری به اتمام برسد.

295 تعاونی‌های مسکن مهر در استان تهران

وزارت مسکن وشهرسازی وعده کرده که تا پایان شهریورماه سال جاری سهمیه مرحله نخست مسکن مهر بالغ بر 937 هزار واحد مسکونی را تحویل متقاضیان واجد شرایط قرار دهد. عدم بهره مندی از واحد مسکونی و تسهیلات یارانه دار مسکن، متاهل و سرپرست خانوار بودن و حداقل پنج سال سابقه اقامت در محل مورد تقاضا به استثنای شهرهای جدید سه شرط عمده برای متقاضیان مسکن مهر است. دولتخواه ، اقدام دولت در افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به میزان 80 درصد منابع مورد نیاز را بسیار مهم دانست و افزود: براساس برنامه امسال ساخت وساز صنعتی مسکن مهر 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی دارند و برای احداث واحد مسکونی به شیوه نیمه صنعتی و غیر صنعتی به ترتیب 220 و 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی اختصاص می یابد . واحدهای مسکونی مهر تعاونی‌های استان تهران علاوه بر شهرهای جدید پرند و هشتگرد، در سلطان آباد مهرشهر، حلقه دره کرج، پاکدشت ورامین و رباط کریم واقع شده اند . رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر افزود:واحدهای مسکونی مهر این تعاونی ها برای واحدهای تکمیل شده 70 متری ،‌میزان آورده افراد علاوه بر تسهیلات بانکی 70 تا 80 میلیون ریال است و درصورتی که مساحت واحد به 92 متر مربع برسد میزان آورده به 100 تا 110 میلیون ریال می رسد .

۱ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۵:۲۲
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |