یک مقام مسئول: بافت های فرسوده شهری با 2100 میلیارد تومان تسهیلات نوسازی شدند

سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران (وابسته به وزارت راه وشهرسازی ) گفت: تاکنون در سطح کشور برای نوسازی بافت های فرسوده شهری دو هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار مالکین قرار گرفته است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،محمد حسین جوانمردی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از خانه های نوسازی شده در بافت فرسوده شهری منطقه 12 تهران اظهار داشت : امروز از دو هزار و 755 واحد مسکونی در این منطقه بهره برداری می شود که نقش موثری در بهبود زندگی مردم خواهد داشت . وی سهمیه استان تهران از مجموع 130 هزار واحد مسکونی که نوسازی آن در برنامه امسال پیش بینی شده 25 هزار واحد مسکونی ذکر کرد که تاکنون 11 هزار و 500 دستگاه آن تکمیل شده است .
نوسازی واحد های مسکونی منطقه 12 تهران با بهره گیری از خط اعتباری تسهیلات مسکن مهر فراهم شد و در مجموع مساحت آن 277 هزار و 297 متر مربع است . مجموع اعتبار دو هزار و 755 واحد مسکونی مذکور به میزان 400 میلیارد ریال ذکر شد . جوانمردی یادآور شد :دولت در قالب پنجمین برنامه توسعه کشور نوسازی و بهسازی سالانه 10 درصد از بافت های فرسوده شهری را برنامه ریزی کرده است .
آمارهای منتشر شده حاکی است : تاکنون 65 هزار هکتار اراضی بافت فرسوده شهری در سطح کشور شناسایی شده اند . جوانمردی اضافه کرد: تسهیلات ودیعه اسکان موقت با توجه به ضرورت حذف ریزدانگی در محدوده بافت های فرسوده پرداخت می شود و افزود ، تسهیلات مذکور در اختیار آن دسته از مالکان ساکن در بافت های فرسوده که با تجمیع عرصه ملک خود قصد نوسازی واحد مسکونی را داشته باشند ،قرار خواهد گرفت .
به گفته وی ، برای دریافت تسهیلات ودیعه اسکان موقت مساحت عرصه ملک های تجمیع شده نباید از 150 مترمربع کمتر شود و نرخ کارمزد تسهیلات هم چهار درصد است که چنانچه تسهیلات گیرندگان ظرف دو سال آن را بازپرداخت نکند ، عین کار مزد برعهده مالک خواهد بود. مالکان پس از اینکه اقدام به تجمیع زمین ها و اخذ پروانه ساختمانی کردند،‌باید به شرکت عمران و مسکن سازان استان خود مراجعه کنند ، تا برای دریافت تسهیلات ودیعه اسکان موقت به بانک عامل معرفی شوند . چنانچه متقاضی با مشکلاتی برای دریافت تسهیلات از بانک مواجه شد می تواند به شرکت عمران و مسکن سازان استان خود یا به شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران - دفتر تجهیز منابع و امور مشارکت های مردمی مراجعه نماید. 
 

۴ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۳۵
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |