با حضور معاون اول رییس جمهور: سه هزار و 500 واحد مسکن مهر و یک واحد صنعتی در استان مرکزی افتتاح می شود

سه هزار و 500 واحد مسکن مهر و یک واحد صنعتی فردا (سه شنبه) طی مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

رییس مسکن و شهرسازی استان مرکزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سه هزار و 500 واحد مسکن مهر فردا در این استان با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد. 'مهدی زندیه وکیلی' افزود: از این تعداد، یکهزار و 802 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، یکهزار و 302 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 427 واحد در بافت های فرسوده شهری است. وی بیان کرد: از مجموع واحدهای آماده تحویل، 380 واحد به صورت نمادین با حضور دکتر رحیمی معاون اول رییس جمهوری و مهندس نیک زاد وزیر راه و شهرسازی در شهرستان دلیجان افتتاح می شوند و مابقی نیز به طور همزمان در سایر نقاط استان به بهره برداری خواهند رسید.
زندیه وکیلی ادامه داد: از ابتدای طرح مسکن مهر در این استان تاکنون، 9 هزار واحد مسکن مهر 99 ساله، پنج ساله، خود مالکین و بافت فرسوده شهری در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و شهرهای زیر 25 هزار نفری تکمیل و به بهره برداری رسیده است. رییس مسکن و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: پیش بینی شده تا پایان سال جاری بیش از یکهزار واحد مسکن مهر دیگر در این استان به بهره برداری برسد. زندیه وکیلی افزود: مسکن مهر یکی از طرح های بسیار موفق دولتهای نهم و دهم است که تاکنون شاهد موفقیتهای فراوانی بوده است. وی بیان کرد: این طرح نقش بسیار موثری در خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه داشته و اجرای این طرح با تلاش شبانه روزی دنبال می شود. مراسم افتتاح 380 واحد مسکن مهر شهرستان دلیجان فردا (سه شنبه) ساعت 9 صبح با حضور رحیمی معاون اول رییس جمهور و مهندس نیک زاد وزیر راه و شهرسازی در محل سایت مسکن مهر این شهرستان، واقع در شهرک امام رضا (ع) برگزار می شود. 

افتتاح شرکت الیاف پلی استر ساینا دلیجان
 

شرکت الیاف پلی استر ساینا فردا (سه شنبه) طی مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهور در دلیجان به بهره برداری می رسد. رییس هیات مدیره و سرمایه گذار اصلی شرکت ساینا در گفت و گو با ایرنا گفت: برای بهره برداری از این طرح تولیدی که در زمینی به مساحت 78 هزار متر مربع و بنای 20 هزار متر مربع احداث شده، 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که از این میزان سرمایه گذاری 45 میلیارد ریال مربوط به مشارکت بانک ملی و مابقی از منابع شخصی است. 'بهروز محمدی' افزود: این واحد صنعتی بزرگترین کارخانه الیاف پلی استر 'هایتنا سیتی' در کشور است که ظرفیت تولید سالانه آن 45 هزار تن می باشد.
وی بیان کرد: این کارخانه به طور مستقیم زمینه اشتغال 300 نفر و به طور غیر مستقیم زمینه اشتغال یکهزار نفر را فراهم کرده و از طریق آن سالانه 100 میلیون دلار الیاف صادر خواهد شد. رییس هیات مدیره و سرمایه گذار اصلی شرکت ساینا از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم تولید سالانه 130 میلیون متر تیشو الیاف شیشه در مراسم یاد شده خبر داد. محمدی گفت: این الیاف برای پوشاندن لوله های نفت و گاز و صنعت عایق و رطوبتی استفاده می شود و مصارف عمده آن در صنعت هوا فضا، بدنه موشک، زیر دریایی و تانک است که سالانه از خروج 100 میلیون دلار ارز کشور جلوگیری می کند. وی، حجم سرمایه گذاری این طرح را 960 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پیش بینی شده این طرح سال آینده به بهره برداری برسد و با افتتاح آن زمینه اشتغال 300 نفر فراهم می شود.

۴ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۴۲
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |