متخصص مواد شیمیایی ساختمان: تولیدات زیرپله ای و غیر استاندارد خطر جدی برای صنعت ساختمان است

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان مواد شیمیایی صنعت ساختمان معتقد است استاندارد اجباری مصالح ساختمانی طی دو سال گذشته از سوی مراجع رسمی و قانونی مورد تاکید قرار گرفته ، اما کماکان تولیدات زیرپله ای و غیر استاندارد به منزله خطر جدی برای این بخش است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، ابولحسن رامین فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : بیش از 80 درصد تولیدکنندگان مواد شیمیایی صنعت ساختمان تولیدات غیر استاندارد خود را روانه بازار می کنند و هیچ مرجعی با این پدیده مخرب برخورد نمی کند . وی افزود : افزون بر یکصد شرکت در زمینه مواد شیمیایی صنعت ساختمان در کشور فعال هستند که تاکنون هشت شرکت توانسته اند از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نشان استاندارد اخذ نمایند .
رامین فر با بیان اینکه 40 درصد مواد اولیه شیمی ساختمان وارداتی است ، گفت : برای این منظور 7/1 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود و از سوی دیگر سالانه کمتر از یک میلیارد دلار ارزش صادرات محصولات صنعت شیمیایی ساختمان است . به گفته وی ، چنانچه دولت از تولید کنندگان مواد شیمیایی صنعت ساختمان حمایت لازم را به عمل اورد ، این بخش قادر است سالیانه چهار میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد. رامین فر نیروی شاغلی که به طور مستقیم در صنف تولید کنندگان مواد شیمیایی صنعت ساختمان فعالیت دارند بیش از 10 هزار نفر ذکر کرد و گفت : علاوه براین 10 هزار نفر هم به شکل غیر مستقیم با این حرفه ارتباط دارند و آمارهای رسمی می تواند بیش از این ارقام باشد . وی واردات مواد شیمیایی صنعت ساختمان که به شکل محصول نهایی وارد بازار می شود به عنوان خطری برای تولیدات داخلی ارزیابی کرد و گفت : شرکتهای داخلی حجم قابل توجهی در این بخش سرمایه گذاری کرده اند و بویژه برای تولید استاندارد هزینه های آنها افزایش یافته ،بنابراین دستگاه های ذیربط به منظور حمایت از تولیدات استاندارد داخلی باید مانع از واردات تولیدات این بخش شوند . رامین فر از چسب های کاشی ، عایق حرارتی ، عایق رطوبتی ، رنگهای ساختمانی ، پوشش های سخت صنعتی ، واتر استاپ پی .وی .سی گروت های آماده به عنوان اقلامی یاد کرد که از ایران به کشورهای همسایه صادر می شود . 
 

۴ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۴۳
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |