معاون بنیاد مسکن: اعطای تسهیلات برای 10 هزار واحد مسکونی زلزله زده تصویب شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : اعطای تسهیلات برای 10 هزار واحد مسکونی زلزله زده در استانهای لرستان ، فارس و کرمان به میزان هر واحد 200 میلیون ریال در شورای عالی مسکن تصویب شد.

' عزیزالله مهدیان ' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : واحد های مسکونی شهری در استانهای یادشده که براثر زلزله تخریب شده بودند ، تاکنون از تسهیلات بازسازی برخوردار نشده اند ، اما اکنون برای آنها اعتبار لازم اختصاص یافته است . وی گفت : براساس تصمیم شورای عالی مسکن، بانک های ملت ، تجارت و صادرات تسهیلات مربوط به بازسازی خانه های شهری تخریب شده بر اثر زلزله را به واجدین شرایط اعطا خواهند کرد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود : نرخ سود تسهیلات بازسازی مسکن پنج درصد است و افراد واجد شرایط از این تسهیلات برخوردار می شوند . وی اضافه کرد : بیشترین میزان خسارت مسکن شهری در اثر زلزله مربوط به استان لرستان در منطقه دورود است و بقیه در چند نقطه از استانهای فارس و کرمان واقع شده اند . براساس گزارش سازمان مدیریت بحران سالانه یک هزار حادثه یا سوانح طبیعی در کشور رخ می دهد که 30 تا 50 هزار میلیارد ریال خسارت برجای می گذارد .
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر مسئولیت نوسازی و بهسازی مسکن روستایی ، بازسازی واحد های مسکونی تخریب شده ناشی از سوانح طبیعی در سطح شهرها را تحت کنترل ونظارت دارد . طی سالهای 88-1386 بالغ بر 820 زلزله بالای 3.5 درجه ریشتر در کشور رخ داده که با احتساب زلزله های 1.5درجه ریشتر حدود 10 هزار مورد زلزله در کشور ثبت شده است . بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت مسئولیت راهبری مسکن مهر را برعهده دارد که در سالهای 89-1388 سهمیه تعیین شده آن 150 هزار و 411 واحد مسکونی تعیین شد .
 

۹ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۵:۰۶
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |