رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با فارس خبر داد: درخواست افزایش 20 درصدی هزینه ساخت مسکن مهر از دولت

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه دولت باید در قرارداد جدید با انبوه سازان هزینه ساخت مسکن مهر را 20 درصد افزایش دهد گفت: هزینه ساخت مسکن مهر با توجه به افزایش قیمت مصالح ساحتمانی از متری 300 هزار تومان فعلی باید به 360 هزار تومان افزایش یابد.

ایرج رهبر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: هزینه ساخت مسکن مهر همچنان طبق قرارداد منعقد شده با دولت هر متر 300 هزار تومان بوده و هیچ افزایشی نداشته است. وی افزود: انبوه‌سازان فعال در عرصه ساخت مسکن مهر اعلام کرده‌اند که با توجه به افزایش مصالح ساختمانی اگر قرار باشد دولت قرارداد جدیدی برای مسکن مهر با آنها امضاء کند دیگر با قیمت هر متر 300 هزار تومان اقدام به ساخت مسکن مهر نخواهند کرد. وی اضافه کرد: ساخت مسکن مهر برای سال جاری با همان متری 300 هزار تومان که قبلا قرارداد آن بسته شده ادامه می‌یابد اما به هر حال به مقامات وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر از طریق رسانه‌ها اعلام کرده‌ایم که چون قیمت‌ سیمان، بتن و شن و ماسه بعد از هدفمندی یارانه‌ها افزایش پیدا کرده است اگر قرار باشد که دوباره قراردادی منعقد شود انبوه‌سازان دیگر با قیمت قبلی که متری 300 هزار تومان است اقدام به ساخت نخواهند کرد.
وی تاکید کرد: انبوه‌سازان معتقد هستند که دولت باید 20 درصد به این مبلغ اضافه کند و ساخت هر متر 300 هزار تومان را به متری 360 هزار تومان افزایش دهد.
رهبر گفت: بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها قیمت برخی کالاها مثل سیمان و بتن افزایش پیدا نکرد و دولت اعلام کرده بود که صنایع را کمک مالی خواهد کرد و مابه‌التفاوت افزایش قیمت بر روی این کالاها را پرداخت می کند تا قیمت مصالح ساختمانی رشد نکند. رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ادامه داد: به هر حال این حمایت دولت شامل حال برخی از تولیدکنندگان شده و باعث شد تا قیمت‌ها برای مدتی افزایش پیدا نکند، اما در حال حاضر می‌بینید که قیمت‌ها به خصوص سیمان ترقی کرده است.

دولت راضی نیست انبوه سازان ضرر کنند

وی در پاسخ به این سوال که چرا از رسانه ها برای اعلام این درخواست کمک گرفته اید مگر نه اینکه باید بطور رسمی این موضوع را مطرح کنید ادامه داد: ما این افزایش 20 درصدی را به طور رسمی به دولت ارائه نکرده‌ایم و فعلا از طریق رسانه‌ها این درخواست را مطرح کرده‌ایم ولی اگر مجددا دولت از انبوه‌سازان بخواهد که در ساخت مسکن مهر فعال باشند ما این موضوع را به طور کتبی و رسمی به آنها مطرح خواهید کرد. به گفته وی، ساخت 2 میلیون واحد مسکونی همچنان با متری 300 هزار تومان ادامه می‌یابد اما در تقاضای جدید دولت که به انبوه‌سازان ارائه شد این قیمت قابل بررسی است تا حداقل 20 درصد افزایش یابد. وی تاکید کرد: دولت به هیچ عنوان راضی نیست که انبوه‌سازان ایرانی که در سطح ملی در حال فعالیت هستند متضرر شوند. 
 

۱۱ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۹:۲۶
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |