گزارش رادیو دولتی ونزوئلا درباره ساخت 10هزار خانه از سوی ایران در این کشور

ایران و ونزوئلا توافقنامه ای یک میلیارد دلاری امضا کردند که بر اساس آن، ایران بیش از 10 هزار واحد مسکونی را در مدت 18 ماه در این کشور آمریکای جنوبی می سازد.

رادیوی دولتی ونزوئلا در پایگاه خبری خود اعلام کرد که این قرارداد را 'ریکاردو مولینا' وزیر مسکن این کشور، نماینده شرکت ایرانی 'کیسون' و 'عبدالرضا مصری' سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس به امضا رساندند. وزیر مسکن ونزوئلا گفت: این قرارداد در چارچوب گسترش و تعمیق همکاری ها میان 'دو کشور برادر' ایران و ونزوئلا و 'پیشبرد نهضت بزرگ مسکن' اعلام شده از سوی 'هوگو چاوز' رییس جمهوری امضا شده است.
مولینا افزود: واحدهای مسکونی یادشده در مجتمع هایی ساخته می شود که دارای مدرسه، مراکز بهداشتی و ورزشی، مرکز توزیع مواد غذایی و فضاها و تجهیزات لازم برای یک زندگی ایمن و راحت برای ساکنان آن خواهد بود. بر اساس این گزارش، برای ساخت این واحدها 400 میلیون دلار و دو میلیارد و 250 میلیون بولیوار - واحد پول ونزوئلا - سرمایه گذاری خواهد شد و مهندسان، معماران، تکنسین ها و کارگران آن از اتباع هر دو کشور ایران و ونزوئلا خواهند بود.
این مجتمع های مسکونی مجموعا 10 هزار و هشت واحد است که در قالب ساختمان های چهار طبقه و آپارتمانهای دو و سه خوابه ساخته می شود در مجموع حدود 45 هزار نفر را در استانهای 'کومونیوارس'، 'لس گوایوس' و 'یوکوتان' در خود جای خواهد داد.
این چندمین قرارداد ساخت مسکن توسط ایران در ونزوئلا در سال های اخیر است. ساخت این واحدها با استقبال گسترده مردم و دولت ونزوئلا روبرو شده است. شرکت 'کیسون' یک شرکت بزرگ بخش خصوصی ایران است که در زمینه های مختلف مسکن، سدسازی و عمران فعالیت می کند.

۱۶ اَمرداد ۱۳۹۰ ۲۱:۱۵
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |