شهرجدید پرند میزبان 80 هزار نفر سکنه جدید

مدیرعامل شهرجدید پرند گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته با بهره برداری از واحدهای مسکونی مهر تا نیمه نخست سال جاری امکان سکونت حدود 80 هزار نفر سکنه جدید در این شهر فراهم خواهد شد .

' سعید صابونی ' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : شرکت عمران شهرجدید پرند تکمیل 20 هزار واحد مسکونی از خانه های مهر را تا پایان شهریور و احتمالا مهر ماه سال جاری برنامه ریزی کرده که آماده واگذاری می شود . وی اظهار امیدواری کرد : دستگاه های خدمات رسان بتوانند به موقع امکانات آب ، برق و گاز این واحد ها را فراهم سازند .
صابونی پیش از این گفته بود ، 13 هزار واحد مسکونی مسکن مهر ساخت شرکت های ترکیه ای تا شهریورماه در پرند تحویل می‌شود.
مدیرعامل شهرجدید پرند با بیان اینکه سهمیه واحد های مسکونی طرح مهر در این شهر 95 هزار واحد مسکونی است ، گفت : روند پیشرفت این طرح 67 درصد است و از مجموع واحد های دردست احداث تاکنون دو هزار و یکصد دستگاه تحویل متقاضیان واجد شرایط شده است. پیمانکار ترکیه ای که مجری ساخت 13 هزار واحد مسکونی در یکی از سایت های شهرجدید پرند است این پروژه را در اراضی به مساحت 120 هکتار به مورد اجرا گذارده است . صابونی با بیان اینکه شهرجدید پرند اکنون میزبان سکنه حدود 10 هزار واحد مسکونی است ، گفت : با بهره برداری از واحدهای مسکونی تا پایان نیمه نخست سال جاری شمار واحدهای مسکونی احداثی در این شهر به رقم 30 هزار دستگاه خواهد رسید .
مدیرعامل شهرجدید پرند یادآور شد : جمعیت شهرجدید پرند در افق 1404 بالغ بر 700 هزار نفر پیش بینی شده است . صابونی ادامه داد : شهر جدید پرند به عنوان بزرگترین سایت طرح مسکن مهر در کشور محسوب می شود و اکنون از سهمیه 372 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید به میزان 25 درصد این واحد ها در پرند ساخته می شود . وی تصریح کرد :چنانچه دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری لازم را در چارچوب طرح مهر با پرند به عمل آورند ، این آمادگی وجود دارد تا پایان سال 1390 حدود 80 هزار دستگاه از خانه های مهر به متقاضیان مربوطه تحویل شود . وزیر راه وشهرسازی پیش از این تاکید کرده بود : هیچ یک از واحد های مسکونی طرح مهر نباید بدون آب ، برق و گاز به مردم تحویل شود . براساس وعده وزارتخانه مذکور قرار است تا پایان شهریورماه امسال در مجموع 937 هزار واحد مسکونی مهر که سهمیه مرحله نخست خانه های مهر است به بهره برداری برسد .

۱۶ اَمرداد ۱۳۹۰ ۲۱:۲۴
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |