عضو هیات مدیره بانک مسکن: طی برنامه پنجم توسعه 8/4 میلیون واحد مسکونی شهری ساخته می شود

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت : طی پنجمین برنامه توسعه کشور ساخت چهار میلیون و 800 هزار واحد مسکونی شهری و یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی روستایی برنامه ریزی شده است .

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک مذکور ، یوسف مرتضایی در نشستی با مدیران بانک مسکن اظهار داشت :بانک مسکن تا پایان تیرماه سال جاری برای یک میلیون و 157 هزار و 686 دستگاه واحد مسکونی طرح مهر تسهیلات ساخت و خرید پرداخت کرد .
وی خاطرنشان ساخت : باتوجه به میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک مسکن تاکنون بیش از 800 هزار فرصت شغلی بالفعل در قالب طرح مسکن مهر فراهم شد . مرتضایی اضافه کرد : از مجموع 241 هزار و 381 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده برای مسکن مهر ،از این میزان 368 هزار و 85 واحد در قالب تسهیلات صنعتی سازی با بهره گیری از فناوریهای نوین به مورد اجرا گذاشته شد. به گفته این مقام بانکی ، بانک مسکن شش درصد سرمایه شبکه بانکی را در اختیار دارد و در سال 1389 با اختصاص 5. 97 درصد تسهیلات به بخش مسکن بیش از 13 درصد کل تسهیلات شبکه بانکی را در اختیار گرفت . طرح مسکن مهر که از خرداد ماه 1386 شکل اجرایی به خود گرفت و قرار است در مرحله نخست براساس وعده وزارت راه وشهرسازی در پایان شهریورماه امسال 937 هزار واحد مسکونی تکمیل شده و در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گیرد .

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۲۳
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |