احمدی نژاد: امسال موضوع مسکن سرانجام خوبی می‌یابد

احمدی نژاد: امسال موضوع مسکن سرانجام خوبی می‌یابد
رئیس جمهور‌ گفت: باید برای مسکن طوری برنامه‌ریزی کنیم که تا پایان سال جاری این موضوع سرانجام خوبی یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اوز، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در مراسم افتتاح 17 هزار و 645 واحد مسکن مهر استان فارس در جمع مردم شهر اوز اظهار داشت: باید موضوع مسکن مهر در کشور به روز شود و افراد به ویژه جوانان برای خانه‌دار شدن دچار زحمت‌های فراوان نشوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اظهارات مردم اوز که خواستار ارتقای این بخش به شهرستان بودند، ابراز داشت: آبان ماه سال جاری سرشماری نفوس و مسکن در کشور صورت می‌گیرد و اگر جمعیت این بخش به بیش از 35 هزار نفر برسد، در سفر چهارم هیئت دولت به استان فارس، این بخش ارتقا می‌یابد.
احمدینژاد در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کنونی دنیا اشاره و تصریح کرد: بنا به گزارش سازمان‌های بین‌المللی از 7 میلیارد جمعیت جهان 3 میلیارد نفر دچار فقر و یک ‌میلیارد و 200 میلیون نفر گرسنه هستند. رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: نبود عدالت موجب به وجود آمدن چنین مصیبت‌هایی در دنیا شده است.
وی ادامه داد: عدالت پایه عمران و شکوفا‌کننده کرامت انسان بوده که اگر از آن استفاده نشود، محال است انسان‌ها طعم انسان بودن را بچشند. احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: عدالت یعنی فراهم کردن شرایط مناسب برای شکوفایی حقیقت انسان‌ها و هرکس در هر کجای این دنیا هست باید از این شرایط استفاده کند. وی گفت: کره زمین و این جهان سرشار از نعمت بوده و بسیاری از نقاط دنیا مانند کشور سومالی که در آن فقر و گرسنگی بیداد می‌کند، دارای منابع گران‌ قیمت و ثروت است. رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: علت فقر در این مناطق این است که عده‌ای مستکبر غربی آن را زیر سلطه خود گرفته و غارت می‌کنند. احمدی‌نژاد اضافه کرد: دشت‌ها و کویرهای مختلفی از جمله لوت با بیش از 250 هزار کیلومتر مربع مساحت، نیز در ایران اسلامی وجود دارد که سرشار از معادن آهن و سنگ‌های ارزشمند است. وی بیان کرد: باید با عدالت هرچه تمام و توزیع عادلانه ثروت به سمتی برویم که از این امکانات برای عمران و آبادانی بیشتر کشور استفاده کنیم. احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت: زمانی که امکانات عادلانه توزیع شود، روحیه مردم نیز عوض می‌شود و اگر عدالت نباشد، بی‌انگیزگی در جامعه رواج می‌یابد. رئیس جمهور ابراز داشت: رمز قدرت، پایداری و امنیت کشور ما پافشاری بر عدالت بوده است. رئیس جمهور هم‌اینک شهر اوز را به مقصد تهران ترک کرد.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۲۴
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |