آغاز پیگیری اخذ مجوز پرداخت وام 50 تا 100 میلیونی ساخت مسکن از بانک مرکزی

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان از پیگیری اخذ مجوز پرداخت وام 50 تا 100 میلیونی ساخت مسکن از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار خبر داد.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که مسئولان بانک مسکن می‌گویند در تفاهم‌نامه‌ای که با این بانک منعقد کرده بودید مبلغ 50 تا 100 میلیون تومان قید نشده بود افزود: درست است مبلغی در آن تفاهمنامه مبنی بر پرداخت تسهیلات 50 تا 100 میلیون تومانی قید نشده بود اما به صراحت در آن تفاهمنامه آمده بود که برای دهک‌های درآمدی بالای پنج، مبلغ وام 20 میلیون تومان نمی‌تواند کمک کننده برای تأمین مسکن این قشر باشد.
وی ادامه داد: برای ساخت مسکن دهک‌های پردرآمد جامعه و به عبارتی برای 5 دهک پردرآمد حداقل به 100 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان نقدینگی نیاز است پس پرداخت 50 تا 100 میلیون تسهیلات ساخت و سپس انتقال به خریدار می‌تواند 25 درصد تا 50 درصد تقاضای بازار مسکن را پاسخ دهد. رهبر خاطر نشان کرد: در حال حاضر برخی از افراد دهک‌های 5 به بالا ماهانه اجاره‌های سنگینی پرداخت می‌کنند پس اگر تسهیلات مناسبی در اختیار سازنده‌ها قرار گرفته و آنها با ساخت مسکن و انتقال آن وام به نام خریدار کمک بزرگی به تعادل اجاره‌بها در بازار می‌کنند.
رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان تأکید کرد: برای دریافت اخذ مجوز وام 50 تا 100 میلیونی ساخت مسکن پی‌گیری‌های خود را از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار آغاز کرده‌ایم. پیش از این بانک مسکن خبر پرداخت و تفاهمنامه میان این بانک با انبوه سازان را کذب دانسته بود.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۵۷
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |