وزیر راه و شهرسازی : مسکن مهر موجب ایجاد 230 هزار فرصت شغلی در کشور شده است

وزیر راه وشهرسازی گفت: ظرف دو سال گذشته احداث پروژه های مسکن مهر در کشور ، موجب تثبیت و ایجاد دستکم 230 هزار فرصت شغلی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکزاد ، دوشنبه در آیین افتتاح پروژه 608 واحدی مسکن مهر اوز لارستان که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، بیان داشت: طی دو سال گذشته تا کنون 157 هزار واحد مسکونی در مجموع با 16 میلیون مترمربع مساحت در کشور در دست احداث داریم که از این تعداد 98 هزار واحد آن مربوط به شهرهای جدید و بافت فرسوده شهری و 52 هزار واحد آن متعلق به روستاهاست.
وی افزود: همچنین طی مدت یاد شده برای این تعداد مسکن مهر، دو هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است . نیکزاد، کاهش و کنترل بهای مسکن ، کاهش تورم، افزایش شمار ازدواج ها ، افزایش میزان اعتقاد مردم به نظام و همچنین ایجاد اشتغال را از جمله مزایای احداث پروژه های مسکن مهر بیان کرد و اظهار داشت: تامین مسکن مردم یکی از مباحث مهمی است که دولت از ابتدا آن را پیگیری کرده است و همچنان این روند را با جدیت دنبال خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: هم اینک در این وزارتخانه ، اداره کل جذب و سرمایه گذاری تشکیل شده است و ما با هدف تسریع در روند توسعه زیرساخت های کشوراز حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه و ایجاد این زیرساخت ها ، از جمله راه ، فرودگاه ، راه آهن و بندر، استقبال می کنیم .
نیکزاد با اشاره به پروژه 608 واحدی مسکن مهر اوز، اظهار داشت: این پروژه بسیار زیبا و با امکانات استاندارد ساخته شده است.
پروژه 608 واحدی مسکن مهر ، نخستین پروژه ویلایی در کشوراست که زیربنای هر یک از این واحدها 105 مترمربع و برای هر واحد 300 میلیون ریال هزینه شده است. از این میزان هزینه، 100 میلیون ریال آورده متقاضی و 200 میلیون ریال در قالب تسهیلات پرداخت شده است. شهر اوز از توابع شهرستان لارستان است که در فاصله 340 کیلومتری جنوب شرقی شهر شیراز و 40 کیلومتری شمال غربی شهر لار قرار دارد. شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۱۸
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |