ایران برنده مناقصه بیش از یک میلیارد دلاری ساخت مسکن در ونزوئلا

مدیرعامل شرکت کیسون (مجری ساخت واحدهای مسکونی در ونزوئلا) گفت: ایران برنده مناقصه جدید ساخت 10هزار واحد مسکونی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار در ونزوئلا شد .

' محمد رضا انصاری ' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: قرار است واحد های مسکونی مذکور طی مدت 18 ماه در ونزوئلا ساخته شود . وی یاد آور شد : کیسون پیش از این 10 هزار واحد مسکونی را در ونزوئلا ظرف مدت سه سال احداث کرد که 20 ماه از زمان شروع تحویل واحدها سپری شده و مدت هشت ماه نیز از تحویل قطعی آنها گذشته است .
مدیرعامل شرکت ایرانی مجری واحدهای مسکونی در ونزوئلا اضافه کرد: قرار داد جدید شامل ساخت 10 هزار واحد مسکونی در سه شهر این کشور می شود . به گفته وی ،برای احداث 10 هزار واحد مسکونی مذکور از روش 'بتن درجا ' بهره گیری می شود که همانند ساخت واحدهای مسکونی پیشین صورت خواهد گرفت .
مدیرعامل شرکت ساختمانی کیسون گفت: ایران سریع‌ترین شیوه ساخت مسکن در جهان را با سرمایه دولت ونزوئلا در این کشور در دوره ساخت 10 هزار واحد مسکونی قبلی به مورد اجرا گذاشت .
وی افزود: اجرای 10هزار واحد مسکونی با فناوری 100درصد ایرانی طی دوره 88- 1385 اجرا و تحویل شد و علاوه برآن تمامی شهرک ها درحال احداث به تاسیسات زیربنایی برق ، آب ، شبکه تصفیه خانه فاضلاب ،گاز و تلفن مجهز هستند که در قرار داد مربوطه قید نشده بود .
انصاری افزود: 'هوگو چاوز ' رئیس جمهوری ونزوئلا از عملکرد شرکت ایرانی در پروژه قبلی به دلیل ارایه خدماتی مانند ساخت دبیرستان ، درمانگاه ، بیمارستان ، مهدکودک ، ورزشگاه ،فروشگاه های متعدد ،سالن مشاغل گوناگون که خارج از چارچوب قرار داد ابراز رضایت کرده بود . قرار داد ساخت 10 هزار واحد مسکونی پیشین در ونزوئلا از قرار هر متر مربع 349 دلار بود درحالی که چین و برزیل به ترتیب قیمت‌های 520 و 480 دلار را پیشنهاد داده بودند. وی گفت :اجرای پروژه واحدهای مسکونی در ونزوئلا سبب شد تا علاوه بر تعلیم شش هزار نفر نیروی محلی ، پیامد اشتغال یک هزار نفر ایرانی را دربر داشت که نیمی از آنها در کشورمان وظیفه پشتیبانی را انجام می دادند .
انصاری افزود: ساخت واحدهای مسکونی در ونزوئلا سبب شد تا پنج هزار و 400 تن کالای ساخته شده ایران به وسیله کشتی به این کشور حمل و درساخت و ساز پروژه مصرف شود و هشت شرکت مهندسی کشورمان در کنار دهها واحد تولیدی در این برنامه فعال شدند .
مدیرعامل شرکت ایرانی برنده مناقصه ساخت واحدهای مسکونی در ونزوئلا اظهار داشت: استفاده از سیستم 'بتن آرمه درجا 'موجب می شود که وزن آن در هر متر مربع حدود 300 کیلوگرم کمتر از ساختمان تیرچه بلوک است و در عین حال مقاوم تر و سبک تر خواهد بود. قرارداد ساخت واحد های مسکونی مذکور را 'ریکاردو مولینا' وزیر مسکن این کشور، نماینده شرکت ایرانی 'کیسون' و 'عبدالرضا مصری' سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس به امضا رساندند. واحد های مسکونی مذکور در قالب ساختمان های چهار طبقه و آپارتمانهای دو و سه خوابه ساخته می شود ودر مجموع حدود 45 هزار نفر را در استانهای 'کومونیوارس'، 'لس گوایوس' و 'یوکوتان' ونزوئلا در خود جای خواهد داد. انصاری با بیان اینکه قرار داد ساخت واحد های مسکونی مذکور تنها مربوط به یکی از پنج گروه فنی ومهندسی کیسون می شود ، گفت : گروه های دیگر اکنون ظرفیت خالی برای اجرای پروژه های مربوط به سویل ،ساختمان ،سدسازی ، نفت وگاز ، آب وفاضلاب و قطار شهری دارند. وی تاکید کرد : پروژه 10 هزار واحد مسکونی جدید در ونزوئلا طی رقابت با شرکتهایی از چین ، هند ، برزیل ، اروگوئه ، کوبا ، بلاروس ، روسیه و ترکیه کسب شد و نماینده ایران بهترین فناوری روز جهان در بخش ساخت مسکن را به کار می گیرد و با سرعت لازم ظرف 18 ماه خانه ها را تحویل خواهد داد .

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۲۸