رئیس اتحادیه املاک در گفت‌وگو با فارس خبر داد: تخلف 20 بنگاه در طرح برخورد تعزیراتی با افزایش اجاره‌بها

رئیس اتحادیه املاک کشوری با بیان اینکه 20 بنگاه املاک در طرح تعزیراتی اجاره بها تخلف داشته و تذکر کتبی دریافت کرده‌اند گفت: معاملات مسکن و اجاره نشان می‌دهد که آمارها در سال جاری نسبت به سال گذشته از رشد بالایی برخوردار بوده است.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: علیرغم تمام جنجال‌ها و مانورهای تبلیغاتی منفی بر روی طرح برخورد تعزیراتی با افزایش بیش از 7 تا 9 درصدی اجاره‌بها آمارها نشان می‌دهد که در تابستان سال جاری میزان ثبت خرید و فروش مسکن و اجاره در بنگاه‌های مسکن نسبت به سال گذشته از رشد بالایی برخوردار بوده است.
خسروی گفت: بعد از اجرای طرح برخورد تعزیراتی با افزایش اجاره بها برخی که با این طرح مخالف بودند اعلام کردند که در بسیاری از بنگاه‌ها ثبت قرارداد اجاره به صورت زیر میزی و یا به صورت‌های مختلف با تخلف انجام می‌شود.رئیس اتحادیه املاک ادامه داد: اما این آمارها نشان می‌دهد که این طرح با موفقیت انجام شده است.وی در پاسخ به این سؤال که آیا آماری از تخلف بنگاه‌های املاک از طرح برخورد تعزیراتی اجاره بها وجود دارد گفت: از 7 هزار بنگاه املاک تنها 20 بنگاه ازاین طرح تخلف کرده‌اند. خسروی افزود: همچنان بازرسان تعزیرات فعالانه در بنگاه‌های مشاور املاک تردد می‌کنند.

رونق معاملات بعد از ماه رمضان

وی در خصوص وضعیت معاملات مسکن بعد از ماه مبارک رمضان گفت: بعد از ماه مبارک رمضان خرید و فروش مسکن رونق خواهد گرفت اما این رونق به منزله افزایش قیمت نخواهد بود.

۲ شهریور ۱۳۹۰ ۱۶:۰۱
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |