وزیر راه و شهرسازی : بنگاه های املاک حق خرید و فروش مسکن مهر ندارند

تهران- وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که بنگاه های معاملات املاک حق خرید و فروش مسکن مهر را ندارند گفت: باتوجه به توافق انجام شده با اتحادیه بنگاه های معاملات املاک استان تهران ، تنها اطلاع رسانی و راهنمایی متقاضیان مسکن مهر وظیفه این بنگاه ها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ' علی نیکزاد' شامگاه یکشنبه مورخ  4/10/90 پس از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: برای آن که متقاضیان مسکن مهر بتوانند از شرایط خرید مسکن مهر در شهر تهران مطلع شوند با این اتحادیه توافق شده است که بنگاه های معاملات املاک اطلاعات دقیق مسکن مهر در تهران را اخذ کنند و آنها را به منظور راهنمایی در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی اظهارداشت: در صورتی که متقاضیان مسکن مهر خواستار مسکن مهر شدند بنگاه های املاک فقط مدارک لازم از آنها دریافت می کنند.

نیکزاد افزود: علاوه بر این وظیفه ثبت نام از متقاضیان مسکن مهر در شهرها در سازمان های مسکن و شهرسازی و در روستاها در بنیاد مسکن انجام می شود.

وی یادآور شد که در فهرست ارایه شده به بنگاه های املاک، اطلاعات مربوط به مسکن مهر از جمله قیمت تمام شده، وضعیت مسکن مهر در آن منطقه و مبلغ آورده متقاضیان و زمان تحویل مشخص شده است.

وی در عین حال تاکید کرد که این مساله فقط در تهران با بنگاه های املاک توافق شده است تا متقاضیان زیادی که در این شهر وجود دارند بتوانند به اطلاعات مورد نظر در خصوص شرایط دریافت مسکن مهر دست یابند.

 

* اقدامات لازم برای پرداخت وام 30 میلیونی خرید مسکن خبرنگاران انجام شده است

نیکزاد در خصوص سرانجام پرداخت وام 30 میلیون تومان خرید مسکن ویژه خبرنگاران نیز گفت: این مساله در کارگروه ویژه مسکن تصویب و به بانکهای مربوطه نیز ابلاغ شده است.

وی افزود: خبرنگاران با معرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بانکهای عامل می توانند وام خود را دریافت کنند.

 

* افتتاح 8549 واحد مسکن مهر

نیکزاد در ادامه گفت: همزمان با سفر رییس جمهوری به استان قم فردا هشت هزار و 549 واحد مسکن مهر افتتاح می شود.

وی افزود: علاوه بر این یک هزار و 700 واحد مسکن مهر نیز در سفر استانی هیات دولت به استان ایلام افتتاح می شود.

۵ دی ۱۳۹۰ ۰۹:۳۷
ایرنا -واحد روابط عمومی |