معاون وزیر راه و شهرسازی: نوسان نرخ ارز در قیمت مسکن اثر ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی: نوسان نرخ ارز در قیمت مسکن اثر ندارد

تهران -معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ، گفت : تغییرات نرخ ارز نمی‌تواند تأثیر چندانی روی قیمت‌ مسکن داشته باشد و اکثر مصالح ساختمانی مورد نیاز ساخت واحد های مسکونی در داخل کشور تولید می شود .

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارتخانه یادشده حاکی است : ابوالفضل صومعلو روز شنبه اظهار داشت :بخش مسکن نسبت به سایر بخشها از ارزبری کمتری برخوردار است .

وی تصریح کرد : اکثر مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی در داخل کشور تولید می شوند و بنابراین تغییرات نرخ ارز نمی تواند نقش تعیین کننده‌ای در رشد قیمت مسکن داشته باشد.

وی با اشاره به آمار صدور پروانه های ساختمانی شهری مانند تهران ، افزود : در 9 ماهه نخست امسال در شهر تهران برای احداث 155 هزار واحد مسکونی پروانه صادر شد که این میزان در مقایسه سالهای گذشته بی‌سابقه محسوب می‌شود.

صومعلو با بررسی تغییرات قیمت مسکن در دو مقطع زمانی، گفت: براساس اطلاعات سامانه املاک و مستقلات کشور، میزان رشد قیمت مسکن از فروردین تا آذر ماه امسال کمتر از 12 درصد و از مرداد تا آذر امسال کمتر از چهار درصد بوده که این طبیعی است.

وی با تأکید براینکه بخش مسکن با روندی شتابان در مرحله افتتاح واحدهای مسکونی قرار دارد، اظهار امیدواری کرد: در ماه‌های آینده با وارد شدن تعداد بیشتری از واحدهای مسکونی به بازار تقاضای مسکن شاهد کنترل هرچه بیشتر قیمت‌های آن باشیم

۱۷ دی ۱۳۹۰ ۱۵:۳۱