نیکزاد: اجرای طرح مسکن مهر یک اقدام انقلابی، اسلامی و انسانی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای طرح مسکن مهر یک اقدام انقلابی، اسلامی و انسانی است که با دستور رییس جمهور در دولتهای عدالت محور نهم و دهم، شکل گرفت.

به گزارش ایرنا، 'علی نیکزاد' روز سه شنبه در مراسم افتتاح 'آگلوماشین شماره چهار ذوب آهن' افزود: تاثیر مادی پروژه مسکن مهر در اقتصاد، اشتغال و کاهش تورم آشکار است.

وی به تاثیر معنوی ساخت مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: تحکیم و تشکیل بنیان مقدس خانواده توام با اعتماد و سرور از مسکن دار شدن مردم و رضایتمندی از نظام اسلامی ازاثرات معنوی افتتاح این پروژه هاست.

به گفته وی، در دولت دهم، پروژه مسکن مهر پرشتابتر از دولت نهم پیش می رود و در عرض این دو سال، دو میلیون و 700 هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده است.

وی افزود: بیشتر واحدهای مسکن مهر تا پایان سالجاری افتتاح می شود و مابقی نیز در سال 91 به اتمام می رسد.

نیکزاد تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی برای سال 91 سیاست'حمایت از بافت فرسوده' و 'طرح خودمالک' تا سقف 800 هزار واحد دیگر را شروع می کند و در مجموع در عرض سه سال 5/3 میلیون واحد مسکونی در کشور اجرا، افتتاح و واگذار می شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح مسکن مهر، کار سخت و مبارکی بود که به برکت پشتیبانی دولت صورت گرفت.

به گفته وی، در زمان حاضر 15 استان در نوبت افتتاح چند هزار واحدی طرح مسکن مهر قرار دارند.

وی با اشاره به بهره برداری از یکهزار و 408 واحد مسکن مهر در کاشان به صورت نمادین از مجموع 20 هزار و 486 واحد آماده افتتاح استان اصفهان گفت: این پروژه بالغ بر 800 میلیارد تومان بدون احتساب قیمت زمین و یارانه پرداختی از سوی دولت، اعتبار داشته است.

وی با اشاره به پروژه افتتاح شده در ذوب آهن اصفهان نیز گفت: صنعت آهن زمانی معنی پیدا می کند که صنعت ساختمان کشور رونق داشته باشد و بتوان از محصولات آهن و فولاد استفاده کرد.

۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ۱۴:۰۶