نیکزاد: دولت متعهد به ارایه 500 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مردم است

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت متعهد به ارایه 500 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مردم شده است.
علی نیکزاد ' عصر روز شنبه در جلسه شورای مسکن و راه و ترابری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: 250 هزار میلیارد ریال از این میزان به مردم پرداخت شده و باقی مانده آن نیز در حال پرداخت به متقاضیان می باشد که بیشتر آنها تسهیلات قرض الحسنه است.

وی افزود: تا سال 1389 حدود 18.5 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود داشت که دولت دهم از این سال تا کنون ساخت دو میلیون و 700 هزار واحد مسکونی را آغاز کرده است.

وزیر راه وشهرسازی گفت: از این تعداد 140 هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی در حال ساخت است که حدود 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها تخصیص یافته است.

نیکزاد اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی یکهزار و 100 میلیارد ریال پروژه در دست ساخت دارد که سعی می شود تمام آنها در طول فعالیت دولت دهم به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: حمل و نقل محور توسعه و مسکن موتور محرکه آن است و این وزارتخانه با به دوش داشتن این دو وظیفه سنگین باید شبانه روز تلاش کند تا بتواند زمینه توسعه را در کشور ایجاد کند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه مسکن و راه استان خواستار تسریع در اجرای این پروژه ها شد.

احمد علیرضابیگی گفت: با توجه به اینکه بخش عمده مسکن مهر تبریز و آذربایجان شرقی در شهر جدید متمرکز شده لازم است برای رونق گرفتن این پروژه بزرگراه تبریز- سهند به بهره برداری برسد.

در این جلسه مصوبات سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی پیگیری و دستورات لازم برای حل مشکلات آنها صادر شد.

۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ۰۸:۰۸