سالانه حدود 30 هزار واحد مسکونی شهری برنامه ریزی می شود

تهران-معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : سالانه حدود 30 هزار واحد مسکونی شهری از سوی این نهاد برنامه ریزی می شود که از این رقم هفت تا 10 هزار واحد تکمیل و به بهره برداری می رسد.
جواد حق شناس ' روز یکشنبه در آستانه 21 فروردین سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر افتتاح حساب 100 ویژه مسکن محرومان و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: بنیاد مسکن علاوه بر طرح مسکن مهر ویژه شهرهای زیر 25 هزار نفر ،ساخت خانه های شهری برای طبقات مختلف را در برنامه دارد.

وی یادآور شد : تعداد 19 هزار و 612 واحد مسکونی شهری باقیمانده از سال 1389 در سال گذشته پیگیری شد و علاوه براین رقم 10 هزار و 231 واحد نیز به آن افزوده شد .

حق شناس افزود:سال 1390 در کنار مسکن مهر ساخت تعداد پنج هزار و 500 دستگاه واحد مسکونی پیگیری شد که از این رقم پنج هزار و 100 واحد مسکونی تکمیل شد .

وی پیش بینی کرد : امسال 11 هزار و 540 واحد مسکونی شهری توسط بنیاد مسکن به اتمام برسد .

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اضافه کرد : تعداد 17 هزار و 128 واحد مسکونی نیمه تمام سال گذشته ، امسال در برنامه تکمیل قرار دارد و در عین حال به منظور ساخت 10 هزار و 770 دستگاه واحد مسکونی نیز زمین شناسایی و تملک شده و برای طراحی آن نیز قرار داد امضا شد .

به گفته این مقام مسئول ، خانه های شهری احداثی توسط بنیاد مسکن برابر قیمت تمام شده به افراد واگذار می شود و همچنین پروژه هایی است که در سفرهای مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در دستور کار این نهاد قرار می گیرد .

از سوی دیگر پروژه هایی هم براساس منابع حساب 100 امام (ره ) ویژه مسکن محرومان در برنامه ساخت قرار می گیرد .

حق شناس تصریح کرد : بنیاد مسکن برای اجرای پروژه های مسکن شهری با محدودیت زمین های مناسب روبه رو است و چنانچه اراضی به موقع تامین شود ، دوره های ساخت وساز 12 تا 18 ماه به طول می انجامد .

وی یاداور شد :سال 1389 میزان واحد مسکونی شهری تکمیل شده بنیاد مسکن 12 هزار دستگاه بود و در سال گذشته بدلیل مشکل تامین تسهیلات بانکی این رقم حدود 50 درصد کاهش یافت و امسال انتظار می رود هفت تا 10 هزار واحد تکمیل شود .

۲۱ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۳۰