بیش از 3هزار و 275 میلیارد تومان دربهسازی بافت فرسوده سرمایه گذاری شد

تهران- مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در سال گذشته بیش از سه هزار و 275 میلیارد تومان در بهسازی بافت فرسوده سرمایه گذاری شده است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'مجید کیانپور' در نشستی خبری با اشاره به ارایه تسهیلات برای بهسازی بافتهای فرسوده گفت: به طور میانگین 70 درصد متقاضیان، از تسهیلات این بخش استفاده می کنند و 30 درصد بدون نیاز به تسهیلات، بافت فرسوده خود را بهسازی می کنند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: تا کنون 92 هزار هکتار بافت فرسوده شهری در 461 شهر شناسایی شده است.

به گفته کیانپور، تا قبل از دولت نهم 900 هکتار از بافت فرسوده شهری بهسازی و نوسازی شده بود اما از سال 84 تا 89 این سطح از بهسازی بافت فرسوده به چهار هزار و 500 هکتار رسید.

وی ادامه داد: در سال گذشته 113 هزار پروانه نوسازی در بافت فرسوده صادر شد که نسبت به سال قبل از آن از رشدی 37 درصدی برخوردار بود.

کیانپور اظهار داشت: در سال گذشته 75 هزار واحد از تسهیلات این بخش برخوردار شدند.

وی طرح نوسازی بافت فرسوده در سال گذشته را یک هزار و 400 هکتار عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به حمایت دولت در نوسازی بافت فرسوده محدودیتی در ارایه تسهیلات تا کنون وجود نداشته و در سال جاری نیز به همین شکل خواهد بود.

پیش از این متقاضیان از تسهیلات 12 درصدی برخوردار بودند که بعد از ارایه بسته پولی و بانکی شورای پول و اعتبار این رقم افزایش یافت.

کیانپور گفت: شهرداریها در سراسر کشور مشوق نوسازی هستند به نوعی که در تمامی شهرداریها پروانه ساخت با 50 درصد تخفیف صادر می شود و در برخی از شهرداریها این رقم به 100 درصد می رسد.

وی طرح نوسازی بافتهای فرسوده در سال گذشته را یک هزار و 400 هکتار عنوان کرد که در این سال 113 هزار و 409 واحد بافت فرسوده نوساری شد.

به گفته وی برای سال 91 در مرحله نخست، 100 هزار واحد مسکونی بهسازی خواهد شد و نسبت به تعداد درخواستها و متقاضیان این رقم قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران همچنین از برنامه افتتاح 120 هزار واحد مسکونی در سال 91 خبر داد و گفت: این واحدها در فواصل مختلف افتتاح می شود.

کیانپور تصریح کرد: هم اکنون 31 هزار واحد مسکونی آماده افتتاح داریم.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۳:۳۷