افتتاح بیش از 9هزارو600 واحد مسکونی طرح مهر دراستان گلستان توسط رئیس جمهور

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که افراد بی فرهنگ، خودخواه و زیاده طلب امروز در دنیا حاکم هستند اظهار داشت: برای تغییر این وضع موجود دو راه وجود دارد که عبارت است از قیام ملت ها و پیام رسانی به آنها.

ایرنا، محمود احمدی نژاد روز دوشنبه پس از افتتاح پروژه های مسکن مهر و فرودگاه شهرستان کلاله در مراسمی در محل این فرودگاه افزود: یکی از این راه ها قیام یک ملت است تا بتواند الگوی مترقی برای ملت ها و جهانیان بسازد.


 

'صدیقه نظاری' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: واحد های مسکونی مذکور درشهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت ، بافت فرسوده و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت واقع شده است .

وی افزود: واحد های مسکونی طرح مهر که برای افتتاح آماده شده در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در آزاد شهر، آق قلا، بندرترکمن ، علی آباد ، کردکوی ،کلاله ، گرگان ، گنبد ، مینودشت واقع شده است که شمار آنها بیش از چهار هزار و 400 دستگاه است .

مدیرروابط عمومی سازمان ملی زمین ومسکن اضافه کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت که تحت نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح مهر اجرا می شود بیش از سه هزار و 200 واحد مسکونی آماده افتتاح شده و در بافت فرسوده شهری نیز بالغ بر دو هزار واحد مسکونی امروز افتتاح می شود .

وی در ارتباط با پروژه 480 واحدی شهرستان کلاله که به عنوان سایت افتتاح این برنامه در نظر گرفته شده اظهار داشت : سازه این واحدها اسکلت بتنی و سیستم های گرمایش و سرمایش آن پکیج دیواری و رادیاتور همراه با کولر گازی است و در قالب 41 بلوک اجرا شده است.

نظاری افزود: قیمت تمام شده هر مترمربع واحدهای مذکور با احتساب محوطه سازی در بهبهان سه میلیون و 510 هزار ریال است و آورده متقاضی به طور متوسط 77 میلیون و 250 هزار ریال (هفت میلیون و 725 هزار تومان ) پیش بینی شده و تسهیلات بانکی برای هر دستگاه واحد مسکونی نیز 200 میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

وی میانگین زیربنای مفید هر واحد مسکونی را 76 متر مربع همراه با سه متر مربع انباری و میانگین زیر بنای کل هر واحد مسکونی به شکل ناخالص با مشاعات را 3/ 110 متر مربع بیان کرد.

نظاری گفت: تعداد طبقات مسکونی هر بلوک سه طبقه بر روی پیلوت و اکنون فاقد آسانسور است ، اما محل آن پیش بینی شده و انشعابات نیز تکمیل است .

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۱۸