اشتغال بیش از 16 میلیون نفر در سال به ازای ساخت یک میلیون واحد مسکونی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت:‌ با ساخت یک میلیون واحد مسکونی به صورت انبوه در سال برای چهار و نیم میلیون نفر به صورت مستقیم و 12 میلیون نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، 'سید مهدی هاشمی' یکشنبه شب در سمینار استفاده از فناوری های نوین در صنعت ساختمان اظهار داشت: به طور متوسط سالانه 350 میلیون واحد مسکونی در جهان ساخته می شود که سهم ایران از این مقدار 2 درصد است و این در حالیست که ایران تنها یک درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است.

وی با اشاره به این که،‌ سه درصد از ساخت و سازها در کشور به صورت صنعتی انجام می شود، گفت:‌ در حال حاضر فرصت ساخت صنعتی در مقیاس بزرگ در پروژه های مسکن مهر ایجاد شده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه مصوب دولت باید در مدت زمان 10 سال سالانه یک و نیم میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که این موضوع نقش انبوه سازی در بخش صنعت را پر رنگ تر می کند.

وی تاکید کرد که در حال حاضر 33 درصد از حجم اقتصاد کشور به بخش مسکن اختصاص دارد.

هاشمی گفت: عمر متوسط ساختمان های سنتی با فرض رعایت حداقل استانداردها یک سوم ساختمان های صنعتی است و بنا بر این می توان انتظار داشت که با صنعتی سازی دوره حفظ سرمایه در این بخش را افزایش داد.

وی در خصوص مزایای صنعتی سازی ساختمان ها افزود: طراحی اصولی، افزایش استحکام و کیفیت و نیز استفاده از نیروی انسانی در تمام اوقات سال از جمله مزایای صنعتی سازی در بخش ساختمان است.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۲۵