سقف تسهیلات مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن:

سقف تسهیلات مسکن روستایی
??? هزار تومان افزایش یافت

رئیس بنیاد مسکن:

سقف تسهیلات مسکن روستایی
700 هزار تومان افزایش یافت

فارس- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با تخصیص هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای نوسازی 200هزار واحد مسکونی روستایی، سقف تسهیلات روستایی نیز در سال جاری با 14درصد افزایش به 5میلیون و 700هزار تومان رسید.
علیرضا تابش اظهار داشت: شورای پول و اعتبار پس از تصویب مرحله دوم اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی به 200هزار واحد مسکونی روستایی تصمیم گرفت تا سقف تسهیلات بانکی در سال جاری با 700هزار تومان افزایش نسبت به سال گذشته به 5میلیون و 700هزار تومان برسد.
تابش خاطرنشان کرد: این تسهیلات با نرخ سود 5 درصد به روستائیان اعطا می شود و مابه  التفاوت نرخ سود بانکی که 5درصد است به صورت یارانه توسط دولت به بانکها پرداخت خواهد شد.
رئیس بنیاد مسکن در خصوص تعداد واحدهای مسکونی روستایی نیازمند به بازسازی گفت: سه میلیون و 700هزار واحد مسکونی در کشور نیازمند بازسازی است که از این تعداد 2 میلیون واحد کاملاً بی دوام هستند.
وی اظهار امیدواری کرد تا در طول2برنامه 5 ساله این دو میلیون واحد بهسازی و نوسازی شود.وی ضوابط پرداخت تسهیلات نوسازی منازل روستایی را ساده عنوان کرد و گفت: افراد پس از مراجعه به بنیاد مسکن می توانند طراحی منازل خود را پیشنهاد دهند و اگر خود مایل به انتخاب طرحی باشند باید با کمک نظام مهندسی شهر خود اقدامات لازم را انجام و از طریق دهیاریها مجوز ساختمانی دریافت کنند.

۱ شهریور ۱۳۸۵ ۰۸:۲۵