طرح جامع مسکن تقدیم دولت و مجلس شد

خبرگزاری فارس:وزیر مسکن و شهرسازی از تقدیم طرح جامع مسکن به دولت و مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد سعیدی‌کیا در آئین معارفه رئیس جدید سازمان مسکن و شهرسازی استان سمنان گفت: این طرح پاسخگوی بسیاری از نیازمندی‌های منابع مالی مورد نیاز و فن‌آوری‌های جدید در ساخت مسکن است که هم اکنون در دولت و کمیسیون عمران مجلس در دست بررسی است.
وی افزود:در طرح جامع مسکن به تفصیل درباره نحوه پرداخت انواع تسهیلات خرید و دیعه مسکن توضیح داده شده و راهکارهای لازم برای تسریع در رشد ساخت و ساز در کشور ارایه شده است.
وزیر مسکن و شهرسازی با اذعان به اینکه در کشور مسکن مقاوم ساخته نمی‌شود، تصریح کرد: در ایران به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها توجه چندانی نمی‌شود.
وی گفت:براساس تصمیم اخیر وزارت مسکن و شهرسازی، از امسال در هر استان باید نمونه‌ای از طراحی شهری و بدنه‌سازی بومی ارائه شود.
سعیدی‌کیا با اشاره به لزوم رعایت مسائل مذهبی و ایجاد معماری اسلامی و مبلمان شهری در طرح‌های جدید شهرسازی افزود: فشار مسکن و پراکندگی قوام شهرسازی مانع از انجام فعالیت‌های دقیق شهرسازی شده است.
استاندار سمنان نیز در ادامه گفت:پس از انقلاب اسلامی، فعالیت روشنی برای شهرسازی اسلامی انجام نشده و مسئولان در ایجاد شهرها و ارایه طرح‌های معماری ساختمان‌ها براساس مفاهیم دینی، کوتاهی کرده‌اند.
حمید حاجی‌عبدالوهاب افزود: معماری اداری اولویت اسلامی باید در استان سمنان به عنوان یک الگو برای سایر استان ها مطرح شود تا مردم بتوانند در منازل خود احساس امنیت و رفاه داشته باشند.
در این مراسم، «علی اکبر صابری» به عنوان رئیس جدید سازمان مسکن و شهرسازی استان سمنان معرفی و از خدمات 12 ساله رئیس سابق قدردانی شد.
انتهای پیام/ع

۴ شهریور ۱۳۸۵ ۰۹:۲۸