وزیر مسکن: ساخت واحدهای مسکونی اجاره‌ای از هفته دولت آغاز می‌شود

"محمد سعیدی کیا" وزیر مسکن و شهرسازی ایران در سمنان از آغاز طرح احداث واحدهای مسکونی اجاره‌ای همزمان با هفته دولت در استانها خبر داد.
 
چهارشنبه 1 شهریور ماه 1385   19:23
"محمد سعیدی کیا" وزیر مسکن و شهرسازی ایران در سمنان از آغاز طرح احداث واحدهای مسکونی اجاره‌ای همزمان با هفته دولت در استانها خبر داد.
وزیر مسکن و شهرسازی از آغاز طرح احداث واحدهای مسکونی اجاره‌ای همزمان با هفته دولت در استانها خبر داد.
"محمد سعیدی کیا"روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان ‌افزود: در اجرای این طرح سالانه ? ???هزار واحد مسکونی اجاره‌ای در کشور ساخته می‌شود.
وی از ساخت این واحدها به عنوان کاری جدید نام برد و افزود: در اجرای این طرح زمین در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد و به ازای ساخت هر واحد مسکونی در سال جاری ? ????میلیون ریال وام نیز داده می‌شود.
وی گفت: سازندگان این خانه‌ها با فراخوان وزارت مسکن و شهرسازی و از بین افراد صلاحیت دار که شامل انبوه‌سازان، تعاونیها و... است انتخاب می‌شوند.
سعیدی کیا گفت: در ابتدای ساخت این واحدها، پول زمین از سازندگان دریافت نمی‌شود و سازندگان موظفند واحدهای ساخته شده را تا پنج سال اجاره دهند و پس از پنج سال مجاز به فروش هستند که در آن زمان هزینه زمین از سازندگان دریافت می‌شود.
وی متذکر شد: به تسهیلات ساخت این واحدها در شهرهای متوسط زیر ? ????هزار نفر جمعیت چهار درصد و در شهرهای کوچک زیر ? ????هزار نفر شش درصد یارانه تعلق می‌گیرد.
سعیدی کیا گفت: دولت با اتخاذ این تصمیم قصد دارد تا مانع از بزرگ‌تر شدن شهرها شده و نیز به شهرهای کوچک‌تر توجه شود. وزیر مسکن و شهرسازی همچنین از تقدیم طرح جامع مسکن به دولت خبر داد و گفت: این طرح در حال بررسی است و نسخه‌ای از آن نیز در اختیار مجلس قرار گرفته است.
وی گفت: در این طرح مسایل مختلف مسکن‌از جمله مسایل مالی، اقشارنیازمند ، فن آوری جدید و... دیده شده است و اعطای ودیعه مسکن، وام اجاره مسکن و... بخشهایی از این طرح است که به مرحله اجرا نیز درآمده است.
وزیر مسکن و شهرسازی همچنین روز چهارشنبه در مراسم معرفی رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان سمنان افزود: با تصویب این وزارت خانه در هر استان باید نمونه‌ای از طراحی شهری و بدنه‌سازی انجام شود.
"محمد سعیدی‌کیا" اظهار داشت : این تصمیم اخیرا در این وزارت خانه اتخاذ شده است.
وی گفت: برای داشتن خانه خوب اول باید شهر خوب داشته باشیم و برای این منظور در شرح خدمات مشاوران تهیه‌کننده طرحهای شهرسازی رعایت و ایجاد معماری اسلامی، مبلمان شهری و... اضافه شده است.
همچنین طرحهای منطقه‌ای و ناحیه‌ای نیز باید از دیدگاه توسعه‌ای تهیه شوند.
وزیر مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه فشار مسکن و پراکندگی قوانین شهرسازی مانع از انجام کارهای دقیق شهرسازی شده است افزود: قوانین مختلفی در شهرسازی داریم و دستگاههای مختلف مسوول هستند و برای تحقق اهداف شهرسازی چاره‌ای جز هماهنگی و همکاری نداریم.
سعیدی کیا ، وزارت مسکن و شهرسازی را سیاست‌گذار دانست و افزود: این وزارت خانه کار اجرایی نمی‌کند و طرحهای شهرسازی نیز از طریق شورای عالی معماری و شهرسازی تعیین می‌شود.
استاندار سمنان نیز در این مراسم گفت: در سالهای بعد انقلاب اسلامی کار شایسته‌ای در بخش شهرسازی نشده است.
" حمید حاجی عبدالوهاب " گفت : در احداث شهرها و نیز طرحهای معماری ساختمانها خیلی عقب هستیم و متاسفانه نگاه معماری اسلامی کمتر داریم.
رییس قبلی سازمان مسکن و شهرسازی استان سمنان گفت: سالانه پنج هزار واحد مسکونی دراین استان ساخته می‌شود.
"سیاوش شکری" با اشاره به سرمایه‌گذاری سالانه یک هزار میلیارد ریال در بخش مسکن استان سمنان افزود: بخش مسکن بین ? ???تا ? ???هزار شغل در این استان ایجاد کرده است که باید این بازار همچنان فعال بماند.
رییس جدید سازمان مسکن و شهرسازی استان سمنان توجه به کیفیت ساخت و ساز و ساماندهی بافتهای فرسوده شهری را از اولویتهای کاری خود بیان کرد.
در این مراسم با تقدیر از خدمات و تلاشهای ? ???ساله رییس قبلی "علی اکبر صابری" به عنوان رییس جدید سازمان مسکن و شهرسازی استان سمنان معرفی شد.
۴ شهریور ۱۳۸۵ ۰۹:۴۴