طرح جامع 55 برنامه اجرایی در بخش مسکن دارد

خبرگزاری موج - معاون ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازی از تدوین 55برنامه اجرایی دردل طرح جامع مسکن خبرداد .


به گزارش خبرنگار موج، منوچهرخواجه دلویی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : تاکنون 8برنامه از برنامه های طرح جامع مسکن به تصویب هیاتدولت رسیده است .
وی تامین مسکن اقشار کم در آمد در شهرهای زیر 150هزار نفر خانواررا ازطرح تصویب شده در هیات دولت عنوان کرد .
خواجه دلویی در خصوص لایحه بیمه کیفیت ساختمان به عنوان یکی از لوایح طرح جامع مسکن تصریحکرد: لایحه بیمه کیفیت ساختمان تقدیم مجلس شده و در دستور کار مجلس قرار دارد .
وی درخصوص عدم تعریف بافت فرسوده و مشکلات بودجود آمده درخصوص اعطای تسهیلات خرید مسکن کوچک و تهسیلات قرض الحسنه به مستاجران گفت : دستور العمل تکمیلی با امصای وزیر مسکن با سیستم بانکی ابلاغ شده و براساس این دوستور العمل در شهرهایی که بافت فرسوده وجود ندارد به متقاضیان تسهیلات براساس الویتی تطبیقی وام پرداخت می شود .
وی درادامه صحبت خود در خصوص طرح جامع مسکن و منافات آن باعدالت تاکید کرد: طرح جامع مسکن هیچ منافاتی باسیاست عدالت محور ندارد .
وی گفت :تمام تلاش ما براین است که طرح جامع به صورت کامل اجرایی شود.
وی درخصوص ارزیابی بخش مسکن و در پاسخ به سوال خبرنگار موج ،افزود : ارزیابی بخش مسکن را باید مردم و رسانه های انجام دهند منتها به نظر میرسد طرح جامع مسکن یک چهارجوب کلی درمورد برنامه های آتی فراهم کند .
وی بحث نوسازی مسکن روستایی را به عنوان گام بلند دولت دربخش مسکن دانست .
وی تاکید کرد : به نطر می رسد دولت سیاست درستی در بخش مسکن داشته است و گامه خوبی درجهت ارتقای کیفی و کمی مسکن برداشته است .

۶ شهریور ۱۳۸۵ ۱۰:۳۴