احمدی نژاد: مسکن مهرطرحی ضربتی برای جبران عقب ماندگی دهه های گذشته است

'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه مسکن مهر یک طرح ضربتی برای جبران عقب ماندگی های چهار یا پنج دهه گذشته است، تاکید کرد: طرح مسکن مهر الگوی مطلوب فرهنگی ما از مسکن و شهرسازی نیست.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، احمدی نژاد عصر شنبه طی سخنان در مراسم افتتاح رسمی 10 هزار واحد مسکن مهر و یک هزار و 90 طرح مخابراتی در استان فارس، اظهار داشت: پس از تخلیه فشار به جای مانده از چند دهه گذشته در خصوص کمبود مسکن، باید بلافاصله طرح ها را به سمت ساختن مسکن مطلوب سوق دهیم تا مردم خانه هایی مناسب و متفاوت از سیستم آپارتمان نشینی امروز داشته باشند.

رییس جمهوری گفت: مجبوریم طرح مسکن مهر را به شکل امروزی اجرا کنیم، اما این الگوی مطلوب ما نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که الگوی فرهنگی خود را در مسکن و شهرسازی داشته باشیم و این کار شدنی است.

وی گفت: ایران سرزمین وسیع با امکانات فراوان است و امیدوارم مدیرانی در بخش های گوناگون همیشه در خدمت ملت باشند که توانمندی ها و عظمت و قدرت ملت ایران را به خوبی بشناسند و به آن ایمان داشته باشند.

احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: باید اهداف بزرگی را برای آینده کشور هدف گذاری کنیم، چرا که اهداف کوچک به استعدادها فرصت شکوفایی نمی دهد و سبب پژمرده شدن استعدادها خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که استعدادها و توانمندی های ملت ایران در عرصه جامعه شکوفا شود و شاهد پیشرفت روزافزون ملت ایران باشیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه طرح مسکن مهر سطح نگاه و توقعات را بالا برده است، گفت: این طرح باعث شده تا همت ها و توانایی ملت ایران در جهان به رخ کشیده شود و امروز وقتی صحبت از 10 هزار واحد مسکونی می شود این رقم دیگر چندان به چشم نمی آید و در زمینه ساخت مسکن رقم چندان بزرگی نیست.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بر خلاف نظام سرمایه داری مسکن برای ما ایرانیان یک مفهوم فرهنگی و انسانی دارد و محل آرامش، رشد و بالندگی و محل به کمال رسیدن و تربیت فرزندان و عشق ورزیدن اعضای خانواده به یکدیگر است.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به افتتاح یک هزار و 90 طرح مخابراتی در استان فارس گفت: امیدوارم در زمینه صنعت ارتباطات و مخابرات به جایی برسیم که همه خدمات دولت از طریق شبکه های ارتباطی در خدمت مردم قرار گیرد که می تواند امتیازهای زیادی داشته باشد.

وی اظهار داشت: امروز حتی تصور اینکه بتوانیم بدون وسایل ارتباطی زندگی کنیم مشکل است و اگر وسایل ارتباطی نباشد، تقریباً همه امور جامعه مختل خواهد شد.

رییس جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک به مناسب فرا رسیدن عید مبعث، دیار فارس را دیار نجابت و فرهنگ و تمدن دانست و آن را دیار مجاهدان فی سبیل ا... و دیار عاشقان و ادیبان توصیف کرد.

۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۱۶