طرح اعطای تسهیلات مسکن بازنشستگان به شورای پول و اعتبار نرفته است

طرح اعطای تسهیلات مسکن به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به شورای پول و اعتبار تقدیم نشده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: اقتصاد

طرح اعطای تسهیلات مسکن به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به شورای پول و اعتبار تقدیم نشده است.

دکتر پیمان نوری ـ مدیرعامل بانک رفاه ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه ایسنا، با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا نرخ سود ثابت تعیین نمی‌شود، گفت: در بسیاری کشورها نرخ سود به صورت پایه‌ای تعیین می‌شود و در طرح‌ها و شرایط مختلف افزایش می‌یابد.

به گفته او این شرایط در سیستم بانکداری ایران نیز جاری است در فضای رقابتی باید نرخ سود بانک‌ها انعطاف‌پذیر باشد.

وی به ایجاد واحدهای خدمات ویژه بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این واحدها در حال حاضر تشکیل شده‌اند، اعطای تسهیلات بدون سپرده به این قشر از جامعه نیز در حال بررسی و پیگیری است.

او ادامه داد: اعطای 10 هزار جایزه به 10 هزار مشتری برگزیده این بانک نیز به زودی انجام می‌شود.

نوری در پاسخ به این سوال که تسهیلات مسکن به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تحت چه شرایطی و چگونه به این افراد پرداخت خواهد شد، تاکید کرد: این امر وابسته به تصمیمات شورای پول و اعتبار است، اگر شورای پول و اعتبار این پیشنهاد را از سوی بانک رفاه مورد تصویب قرار دهد قابلیت اجرا می‌یابد. این طرح در مرحله ارزیابی و بررسی‌های کارشناسی است و به محض انجام فعالیت‌های کارشناسی نحوه اعطای این تسهیلات اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح تسهیلات مسکن هنوز به شورای پول و اعتبار ارجاع نشده است.

مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به تداوم اعطای تسهیلات ازدواج و اشتغال (جوانان) در این بانک گفت: اعطای این دسته از تسهیلات از سوی صندوق مهررضا (ع) برداشتن باری از دوش این بانک تلقی نمی‌شود این صندوق به دلیل مجتمع کردن این تسهیلات ایجاد شده است.

او تاکید کرد: با ارائه آیین نامه اجرایی تسهیلات صندوق مهررضا (ع) مشخص می‌شود که این تسهیلات چگونه اعطا می‌شود و آیا ضرورت دارد بانک نیز به اعطای آنها مبادرت ورزند.

انتهای پیام

کد خبر: 8506-06871
۱۳ شهریور ۱۳۸۵ ۱۴:۲۵