مدیر عامل جدید «گروه سرمایه گذاری مسکن» معرفی شد 01/05/91

مدیر عامل جدید «گروه سرمایه گذاری مسکن» معرفی شد 01/05/91

 

مدیرعامل جدید «گروه سرمایه گذاری مسکن» معرفی شد

 

هیات مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن «ایرج معزی» را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل جدید و پیشین شرکت با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن،اعضای هیات مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن،مدیران و هیات مدیره شرکت های تابعه روز یکشنبه اول مردادماه امسال در سالن اجتماعات هلدینگ، برگزار  شد.

در این مراسم از خدمات و اقدامات مهندس «علیرضا نیلی»، مدیرعامل پیشین شرکت تقدیر شد و وی گزارشی از عملکرد دو ساله خود را در شرکت برای حاضران ارائه کرد.وی هم چنین طی حکمی به عنوان مشاور مدیرعامل بانک مسکن در امور فنی و ساختمان منصوب شد.

هم چنین حکم مدیرعاملی «ایرج معزی»، از سوی «قدرت اله شریفی»، رییس هیات مدیره شرکت و مدیرعامل بانک مسکن به وی ابلاغ شد. مدیرعامل جدید شرکت دانش آموخته کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی است که تجربه سال ها مدیریت صنعت ساختمان را در بخش های دولتی و خصوصی در کارنامه خود دارد. وی سابقه مدیرکل دفتر فنی استانداری استان زنجان، معاونت امور عمرانی چند استان،  عضویت در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور و مدیریت چند شرکت ساختمانی را نیز در پرونده کاری خود دارد.

در ابتدای این مراسم،«مرادی نسب» مشاور شرکت به ارائه گزارشی از وضعیت شرکت طی دو سال مدیریت مهندس نیلی پرداخت و گفت: از ویژگی های بارز مدیریت مهندس نیلی می توان به «تسلط بر صنعت ساختمان»، «فرصت دادن به نیروهای جوان و متخصص»، «هدایت مناسب گروه در شرایط بحرانی» و «ارتقای شرایط شرکت در بورس» اشاره کرد.

وی افزود : حجم فعالیت ها و پروژه های جاری شرکت طی این مدت رشد خوبی را نشان می دهد و مجموعه مدیران و کارکنان گروه سرمایه گذاری مسکن از خدمات و عملکرد ایشان تشکر می کنند.

گذری بر کارنامه دو ساله

در ادامه مراسم «نیلی» در خصوص عملکرد دو ساله خود گفت : دستاوردهای شرکت طی دو سال اخیر مرهون تلاش و همزافزایی مجموعه مدیران و همکاران در شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن است و جا دارد از زحمات تمامی همکاران صمیمانه قدردانی کنم. 

نیلی ادامه داد: طی مدت دو سال و یکماهی که از حضور بنده در شرکت می گذرد ما شاهد بهبود شاخص های کسب و کار شرکت از طریق تعریف پروژه های سودآور بودیم. هم چنین طی این مدت با انجام اقداماتی نظیر «سروسامان دادن به پروژه ها»، «استفاده از دارایی های غیرعملیاتی»، «ایفای تعهد ملی برای مسکن مهر»،«پرداخت مطالبات سهامداران»، «پرداخت بدهی های معوق به سیستم بانکی»، «انتشار اوراق صکوک»، «پذیرش تدریجی شرکت ها زیرمجموعه در فرابورس»، «پیگیری راه اندازی صندوق زمین و ساختمان» و «تشکیل کمیته های تخصصی» مسیر شرکت به سوی تعالی و توسعه روز افزون  هدایت شد.

وی خاطرنشان کرد: سود خالص شرکت طی دو سال اخیر(از خرداد 89 تا خرداد 91) از 520 میلیارد ریال به 1030 میلیارد ریال افزایش داشته است. هم چنین ارزش روز شرکت در بورس تهران هم از رقم 1700 میلیارد ریال به رقم 3500 میلیارد ریال افزایش داشته است.

وی افزود : خوشحالم که سکان مدیریت شرکت به دست مدیر جدید سپرده می شود و برای مدیرعامل جدید آرزوی توفیق روافزون را دارم.

3 توصیه به مدیرعامل جدید

«قدرت اله شریفی»، مدیرعامل بانک مسکن سخنران بعدی این مراسم بود.وی ضمن تشکر از اقدامات مدیرعامل پیشین گفت : تغییرات و جابجایی مدیران در راستای اهداف کلان شرکت است تا فرصت دستیابی به اهداف با نگاه تازه تری دنبال شود.

وی ادامه داد : نگاهی به عملکرد دو ساله مهندس نیلی حاکی از رشد منابع مالی، سودآوری و توفیق در انبوه سازی مسکن است.

وی تاکید کرد : شرکت یک بنگاه اقتصادی است و باید فضا را به سمتی برد که وابستگی شرکت به مجموعه بانک مسکن کاهش یابد.به همین منظور لازم است پروژه ها را با نگاه اقتصادی و سرعت بیشتر در اجرا پیگیری کرد.

مدیرعامل بانک مسکن بر ضرورت نگاه فرماندهی در هلدینگ تاکید کرد و گفت: ما به دنبال ایجاد هلدینگ کوچک،چابک و فعال هستیم که نقش هدایت و فرماندهی زیرمجموعه ها را انجام دهد. بنابراین نیاز داریم که با بازنگری و اصلاح ساختار به سمت این هدف متعالی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در گام بعدی شرکت باید به استفاده از ابزارهای نوین مالی برای تامین مالی را در برنامه خود قرار دهد. هم چنین ورود به پروژه های ارزش آفرین و خلق ارزش برای سهامداران باید اولویت دیگر شرکت قرار بگیرد.

مدیرعامل جدید: تقدیر از خدمات مدیران پیشین

بعد از سخنان مدیرعامل بانک مسکن، مدیرعامل جدید در جایگاه سخنران حاضر شد و گفت: از زحمات مدیران قبلی شرکت که از ابتدا تاکنون برای ساختن شرکت تلاش کرده اند، صمیمانه قدردانی می کنم.

وی بر ضرورت ارائه خدمات انجام شده در شرکت تاکید کرد. وی هم چنین در رابطه با ارتباط بین بخشی مسکن در جهان از جمله ارتباط بخش ساختمان با سایر بخش ها، رشته های فعالیت در بخش ساختمان و اینکه در کلیه کشورها ، ساختمان یکی از بزرگترین بخش های فعالیت اقتصادی است، مطالبی را ارئه کرد.

وی در ادامه به بررسی موقعیت مسکن در 30 سال گذشته پرداخت و آماری را در خصوص سهم مسکن از تشکیل سرمایه ثابت، اشتغال، تسهیلات بانکی و سهم مسکن از نقدینگی کشور ارائه کرد.

 تودیع ومعارفه مدیریت عاملی شرکت  در تاریخ 1/5/91 از سمت راست: جناب آقای مهندس صومعلو(عضو هیات مدیره)- مهندس شریفی(رئیس هیات مدیره)- مهندس معزی( مدیر عامل جدید)- مهندس نیلی (مدیرعامل پیشین)

تودیع و معارفه مهندس نیلی و مهندس معزی 

۳ اَمرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۴۴