رشد 24 درصدی قیمت زیربنای مسکونی در نیمه اول 1390

تهران- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مسکن های مهر تهران در مرحله اول در منطقه تهرانسر آغاز شده است، گفت: طی یک هفته آینده شرایط ثبت نام اعلام و به احتمال زیاد در عید فطر ثبت نام متقاضیان این مسکن ها آغاز خواهد شد.

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز آمار ایران در روز شنبه حاکی است : متوسط قیمت خرید وفروش هر متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات املاک در کل کشور هشت میلیون و 675 هزار ریال بود .

برپایه این گزارش ، مقایسه متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیر بنای مسکونی در نیمه نخست سال 1390 با نیمه دوم سال 1389 کاهش 4. 0 درصدی را نشان می دهد.

مرکزآمار ایران در گزارش خود افزوده است که قیمت حداقل فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی در نیمه نخست سال گذشته 81 هزار ریال بود و حداکثر قیمت نیز به رقم 81 میلیون و 966 هزار ریال رسید .

از سوی دیگر متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده در نیمه نخست سال 1390 از طریق بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور 41 هزار و 678 ریال بود که نسبت به دوره مشابه در سال 1389 به میزان 26 درصد رشد داشت .

همچنین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده در نیمه اول سال 1390 نسبت به نیمه دوم 1389 رشد 4. 24 درصدی به دنبال داشت .

علاوه براین حداقل مبلغ اجاره در دوره این گزارش یک هزار و 550 ریال بود ، درحالی که حداکثر قیمت به رقم 424 هزار و 706 ریال رسید .

نتایج تفصیلی تردر ارتباط با این گزارش در پایگاه اطلاع رسانی مرکز آمار ایران به نشانی وبگاه WWW.amar.org.irقرار دارد .

۸ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۵۴