آغاز واگذاری زمین‌های اجاره ای‌ 99 ساله در کشور

آغاز واگذاری زمین‌های اجاره ای‌ 99  ساله در کشور
خبرگزاری فارس: وزیر مسکن و شهرسازی از آغاز طرح واگذاری زمین با اجاره 99 ساله در سراسر کشور خبر داد.

محمد سعیدی کیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: طرح واگذاری زمین با اجاره 99 ساله به شرکت‌ های تعاونی مسکن در سراسر کشور از ماه جاری آغاز شده است بنابراین در راستای اجرای این طرح وزارت مسکن و شهرسازی پس از شناسایی زمین و با همکاری اعضای تعاونی‌ها زمین را به صورت اجاره 99 ساله به تعاونی‌ها برای احداث ارایه خواهد کرد.
وی با تاکید بر این که مالکیت زمین‌های ارایه شده در اختیار دولت باقی خواهد ماند افزود: مالکیت زمین های ارایه شده به تعاونی های مسکن به مدت 99 سال در اختیار دولت خواهد بود اما حق بهره برداری به تعاونی ها و مردم واگذار می شود.
وی ادامه داد: شرایط تشکیل تعاونی‌ها نیز این گونه خواهد بود که ابتدا با تشکیل تعاونی‌ از افرادی که ساکن همان محل بوده و خانه ندارند و تاکنون از امکان دولتی استفاده نکرده‌اند ساخت و ساز ازسوی افراد دارای صلاحیت معرفی شده از وزارت مسکن و شهرسازی آغاز می شود.

* امکان واگذاری اعیانی ملک

سعیدی کیا در پاسخ به این که آیا خرید و فروش واحدهای مسکونی که زمین آن در اجاره دولت (99 ساله ) است میسر خواهد بود گفت: خرید و فروش این واحدهای مسکونی امکان پذیر است البته این خرید و فروش به صورت اعیان خواهد بود یعنی آپارتمانی که ساخته شده می‌تواند خرید و فروش شود ، اما زمین واگذار نخواهد شد.
خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس همچنین از منابع آگاه کسب اطلاع کرد که تاکنون برای 250 هزار تا 300 هزار واحد مسکونی به شیوه زمین اجاره‌ای در استان تهران ظرفیت سازی شده است.

۱۷ تیر ۱۳۸۶ ۰۹:۵۴
خبرگزاری فارس |