واگذاری زمین‌های 99 ساله در تهران 8 مهر آغاز می‌شود

واگذاری زمین‌های 99 ساله در تهران 8 مهر آغاز می‌شود
خبرگزاری فارس: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: کار رسمی واگذاری زمین‌های 99 ساله در تهران 8 مهرماه جاری در شهر پرند آغاز می‌شود

محمد سعیدی ‌کیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: سهمیه تهران از بابت واگذاری زمین‌های 99 ساله 230 هزار واحد مسکونی است بنابراین تلاش بر این است تا کار رسمی واگذاری زمین‌های 99 ساله در تهران 8 مهرماه جاری در شهر پرند آغاز ‌شود.
وی ادامه داد: اگر به عنوان مثال سهمیه شهر پرند از 230 هزار واحد مسکونی 40 هزار واحد مسکونی باشد به دلیل این که نمی‌توان این میزان زمین را قطعه قطعه برای احداث به تعاونی‌ها واگذار کنیم سعی کردیم طرح کلی واگذاری زمین در شهر پرند را 8 مهرماه جاری آغاز کنیم.
وی ادامه داد: واگذاری زمین در شهر جدید پرند حداقل 200 هکتار است بنابراین با وجود داشتن یک طرح مناسب این واگذاری راحت ‌تر انجام خواهد شد.
وزیر مسکن و شهرسازی بازار مسکن را مناسب ارزیابی کرد و گفت:بازار مسکن رونق دارد چرا که صدور پروانه ساختمانی در تهران در سال جاری نسبت به سال گذشته 116 درصد رشد دارد.
سعیدی کیا اظهار داشت:رشد 116 درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران و 60درصدی صدور پروانه در کل کشور حاکی از رونق بازار مسکن است.

۷ مهر ۱۳۸۶ ۱۱:۲۰
خبرگزاری فارس |