نخستین همایش هم اندیشی مدیران گروه سرمایه گذاری مسکن برگزار شد20/7/91

نخستین همایش هم اندیشی مدیران شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با 6 محور کلیدی طی دو روز در مشهد مقدس، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، در این همایش دو روزه که 19 و 20 مهرماه امسال برگزار شد، مدیرعامل بانک مسکن، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن، مدیرعامل و برخی اعضای هیات مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، مدیران عامل و معاونان 14 شرکت تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن حضور داشتند.

محورهای اصلی این همایش دو روزه شامل : «تشریح برنامه ها و سیاست های شرکت هلدینگ»،«تشریح مشکلات و فاکتورهای بحرانی موفقیت فرآیند طراحی پروژه ها»،«تشریح مشکلات و فاکتورهای بحرانی موفقیت بازاریابی و فروش»، «تشریح مشکلات و فاکتورهای بحرانی موفقیت فرآیند بازرگانی و تامین مواد و مصالح»، «بهینه کاوی داخلی میان شرکت های تابعه و ارائه تجربه های موفق»و«تشریح سیاست ها و روش های تامین مالی» بود.

در کنار محورهای یادشده، دو برنامه آموزشی با عناوین «تشریح سیستم ارتباط بانک با شرکت ها و اعتبارات» و «مدل های مدیریتی بنگاه: مادر، هلدینگ و سرمایه گذاری» نیز برای شرکت کنندگان در همایش، ارائه شد.

از طرفی سازمان عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی نیز به تشریح پروژه های خود برای مدیران و معاونان حاضر در این همایش پرداخت تا مقدمات همکاری های متقابل بیش از پیش فراهم شود.

 توصیه هایی برای 3 گروه از مخاطبان

در مراسم افتتاحیه این همایش، قدرت اله شریفی، مدیرعامل بانک مسکن ضمن دسته بندی مخاطبان خود به سه گروه گفت:گروه اول مخاطبان مدیرعامل و معاونان شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن هستند که باید با تدوین سند جامع راهبردی 5 ساله، مدیریت برند و چابک سازی ساختار هلدینگ عمل کنند.

وی در مورد گروه دوم گفت: مدیران عامل و معاونان شرکت های تابعه دسته دوم مخاطبان هستند که باید ضمن تدوین استراتژی های همراستا با استراتژی های شرکت هلدینگ و افزایش سهم بازار، مسیر تعالی را طی کنند.

شریفی ذی نفعان را در گروه سوم مخاطبان سخنان خود برشمرد و گفت:باید با تمرکز بر فناوری های نوین و خلاقیت نسبت به رفع نیازهای مشتریان و سهامداران خود اقدام کنیم.

وی تاکید کرد:با ارتقادی بهره وری و کارامدی می توانی مسیر ورود گروه سرمایه گذاری مسکن را به بازارهای مهم و اثرگذار را فراهم کنیم.

وی در پایان گفت:اگر تدبیری برای آینده فعالیت خود و رسیدن به اهداف والای سند راهبردی 1404 نکنیم، آینده برای ما جایگاهی تعیین نخواهد کرد.

مدیرعامل بانک مسکن ضمن استقبال از برگزاری همایش های مشابه از دست اندرکاران و متولیان برگزاری همایش تشکر و قدردانی کرد.

تاکید بر خردجمعی در تدوین استراتژی ها

در ادامه مراسم افتتاحیه، ایرج معزی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری به تشریح استراتژی های هلدینگ پرداخت و گفت: استراتژی ها و برنامه های راهبردی شرکت بر مبنای مدل مشارکت، هم اندیشی  خرد جمعی تهیه  تدوین شده است. نمود بارز این نگرش هم در نخستین همایش هم اندیشی متبلور شده است.

وی هم چنین حضور نمایندگانی از سازمان عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی در همایش را فرصت خوبی برای تشریک مساعی و انجام پروژه های مشترک خواند.

معیارهای یک شرکت موفق

محققی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن سخنران دیگر مراسم افتتاحیه بود.وی در ابتدا ضمن اشاره به برخی ویژگی های یک شرکت موفق گفت:داشتن استراتژی مناسب،بهره مندی از مدیریت کارآمد،اهمیت دادن به آموزش و ارتقای کارکنان، استفاده از دانش روز و فناوری های نوین و ایجا خودباوری و اعتماد در کارکنان بخشی از مهمترین ویژگی های شرکت های موفق است.

وی ضمن اشاره به استفاده از پتانسیل های فعلی گروه گفت: ما به عنوان هلدینگ از سال گذشته تاکنون برنامه ای را برای نظارت و گزارشگیری از شرکت های تابعه خود شروع کرده ایم و ملاک ما برای ارزیابی شرکت ها و مدیران نیز بررسی این گزارش های دوره ای است. امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه بتوانیم مسیر سودآوری مناسبی را برای سهامداران خود فراهم کنیم.

افزایش جذابیت سهام شرکت در بورس

مهندس معزی در مراسم اختتامیه همایش گفت: باید تلاش کنیم ضمن افزایش سودآوری شرکت، سهام شرکت را به جذابترین سهام گروه ساختمانی در بورس تبدیل کنیم.

وی بر ضرورت توجه ویژه به زمانبندی پروژه ها اشاره کرد و گفت: یکی از تاکیدات اصلی ما توجه به انجام دقیق مطالعات اقتصادی پروژه ها است. کمیته بررسی اقتصادی پروژه ها که اخیرا تشکیل شده وظیفه دارد تا پروژه ها را از زوایای مختلفی چون: بهای تمام شده،زمان بندی، نرخ فروش، نحوه پیش فروش ،ریسک عدم فروش، ریسک نقدینگی و ... بررسی و ارزیابی کند.

معزی افزود: در نظر گرفتن زنجیره ارزش و تامین در مجموعه هلدینگ و شرکت های تابعه می تواند فضایی تازه ای را برای خلق ارزش های نوین برای گروه فراهم کند.

وی بر توسعه روابط با سرمایه گذاران تاکيد کرد و گفت: یکی از مهمترین رویکردهای ما باید تامین مالی غیربانکی و استفاده از پتانسیل سایر سرمایه گذاران بالقوه باشد که تحقق این خواسته نیازمند بهره گیری از روش های نوین تامین مالی است.

تاکید بر روش های تامین مالی نوین

وی استفاده از ابزارهای جدید تامین مالی را به شرکت های تابعه توصیه کرد و گفت: سازمان بورس انتظار دارد که ما به عنوان بزرگترین شرکت ساختمانی بورس از روش های جدید تامین مالی و به خصوص استفاده از ابزار صندوق زمین و ساختمان برای پروژه های خود استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز باید سیاست های پیش فروش واحدها را به شکلی هدایت کنیم که پروژه در هنگام ساخت و زمان تحویل، از توجیه اقتصادی خارج نشود.

معزی به فعالیت های بین المللی شرکت اشاره کرد و گفت: برای تحقق حضور در بازارهای خارجی می توانیم از طریق ایجاد کنسرسیوم و مشارکت با شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور اقدام کنیم. به دلیل اهمیت بالای این موضوع هم کمیته پروژه های خارجی در شرکت تشکیل شده تا بتواند ورود به پروژه های خارجی را مدیریت کند.

 وی در بخش دیگر سخنان خود به استراتژی های شرکت پرداخت و گفت : برنامه راهبردی ما براساس استراتژی ها تدوین شده و به شرکت های تابعه نیز ابلاغ شده است.بنابراین شرکت ها هم ملزم هستند تا برنامه ها و استراتژی های خود را همراستا با هلدینگ تدوین کنند.

وی به گزارش های مالی اشاره کرد و گفت: باید تلاش ما در گروه این باشد که گزارش های حسابرسی بدون بند حسابرسی و با مقبولیت بالا داشته باشیم.این انتظار در مجموعه وجود دارد و معاونت مالی هلدینگ آمادگی کمک و راهنمایی لازم را به شرکت های تابعه دارد.

آمادگی هلدینگ برای کمک به زیرمجموعه ها

وی افزود : در بخش دیگر باید به سمت رفع مغایرت های بین شرکت های تابعه حرکت کنیم و باید تلاش کنیم تا این موضوع دیگر در گزارش ها حسابرسی نمود پیدا نکند. هم چنین شرکت ها ملزم هستند تا تاییدیه هیات مدیره را همراه گزارش توجیه فنی و اقتصادی پروژه های خود برای هلدینگ ارسال کنند.

معزی بر لزوم افزایش فروش تاکید کرد و گفت: با انجام آسیب شناسی فروش و شناخت نقاط قابل بهبود، می توانیم شرایط بهتری را برای تامین نقدینگی پروژه ها فراهم کنیم.

وی تصریح کرد : شرکت هلدینگ آمادگی خود را برای تشکیل کمیته ها و کارگروه های تخصصی به درخواست شرکت های تابعه برای حل مسائل و موضوعات اعلام می کند.از طرفی شرکت های تابعه می توانند نظرات و پیشنهادات خود را در مورد بخشنامه ها و دستورالعمل های ارسالی هلدینگ مطرح کنند تا در صورت نیاز اصلاحات لازم برای تسریع کار، صورت پذیرد.

وی در پایان بر استمرار همایش های مدیران برای تبادل نظر و رایزنی برای حل مسائل گروه تاکید کرد.

یادآور می شود این همایش دو روزه به میزبانی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالشرق از شرکت های تابعه شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به مدت دو روز در مشهد مقدس برگزار شد.

همایش دو روزه مشهد 

همایش دو روزه مشهد 

 همایش دو روزه مشهد

 

 

 

 

۲۴ مهر ۱۳۹۱ ۱۴:۳۸