آغاز پی سازی 50 هزار واحد مسکونی در زمین های 99 ساله

آغاز پی سازی 50 هزار واحد مسکونی در زمین های 99 ساله
وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این که پرداخت وام مسکن برای ساخت مسکن های اجاره ای 99 ساله آغاز شده است گفت: پی سازی 50 هزار واحد مسکونی اجاره ای در قالب زمین های 99 ساله با اعطای وام آغاز شد.

محمد سعیدی ‌کیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: بیش از دو و نیم میلیون نفر برای زمین‌ های 99 ساله ثبت نام  و تاکنون به 700 هزار نفر زمین در قالب تعاونی های  مسکن واگذار شده است.
وی ادامه داد: در قالب طرح واگذاری زمین های 99 ساله یک میلیون تومان بابت آماده سازی زمین و 14 میلیون تومان بابت ساخت مسکن در سه قسط پرداخت خواهد شد، بنابراین تاکنون پی سازی (فونداسیون) 50 هزار واحد مسکونی اجاره ای در قالب زمین های 99 ساله آغاز و قرار است تا پس از اتمام پی سازی 30 درصد از 14 میلیون تومان به صورت وام پرداخت شود.
سعیدی کیا گفت: پرداخت تسهیلات 14 میلیون تومانی ساخت در قالب زمین های 99 ساله در سه قسط خواهد بود که در قسط اول معادل 30% تسهیلات بعد از اتمام مرحله پی (فونداسیون) ساختمان، قسط دوم معادل 30% تسهیلات بعد از تکمیل سقف آخر و قسط سوم معادل 40% تسهیلات بعد از پایان سفت کاری خواهد بود.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: براساس برنامه ‌ریزی‌ های صورت گرفته در سال جاری 25 هزار هکتار زمین 99 ساله به متقاضیان واگذار می‌شود که این میزان جواب گوی ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکونی خواهد بود.
وی ادامه داد: در خصوص این زمین‌ها دولت خوشبختانه توانسته است بستر مناسبی را فراهم کند که همین امر توانسته جلوی افزایش قیمت مسکن در کشور را بگیرد.

۱۰ آذر ۱۳۸۶ ۰۹:۳۶
خبرگزاری فارس |