تلاطم بازار ارز، تاثیری بر ساخت و ساز مسکن نداشته است

وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاطم بازار ارز، تاثیری بر ساخت و ساز مسکن نداشته و تعاونی ها و انبوه سازان همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهند.
علی نیک زاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مصالح ساختمانی و نیروی کار از مولفه های اصلی مسکن محسوب می شوند که با اندک افزایش قیمت ها مواجه بوده اند.

وی یادآور شد: اغلب مصالح مورد نیاز ساخت و ساز مسکن در داخل کشور تولید می شود و تلاطم بازار ارز، تاثیری بر قیمت آنها ندارد.

نیک زاد اظهار کرد: هم اکنون نرخ مصالح در کشور با تثبیت بازار ارز رو به کاهش گذاشته و امید می رود در آینده ای نزدیک به ثبات قیمت برسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نیروی کار نیز با افزایش قیمت کالاها، اقدام به افزایش دستمزد خود کرده است که باید صحت و سقم آن را وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بررسی کند.

نیک زاد در جلسه شورای مسکن استان زنجان نیز گفت: برای عبور از تنگنای تحریم ها و خنثی سازی توطئه های اقتصادی دشمنان، باید راهکار ایستادگی و مقاومت همراه با تلاش و کار مضاعف را در پیش گرفت.

وی افزود: مسوولان باید متوجه باشند که خدمت بی منت برای رفع مشکلات مردم در اقصی نقاط کشور، از نعمات الهی است که باید حداکثر بهره را از آن گرفت.

وی یادآورشد: رییس جمهور مردمی ایران نیز بر لزوم پیگیری مجدانه تمامی برنامه ها تا آخرین لحظه ماموریت دولت دهم تاکید دارد.

نیک زاد اظهار کرد: تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات مردم و پیشبرد اهداف نظام اسلامی از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب است که آن را بهترین وسیله برای مبارزه در جنگ اقتصادی می داند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون نظام اسلامی در جنگی خاموش در عرصه اقتصادی با دشمنان بسیاری روبروست که لازمه مقابله با آنها ایستادگی برای حفظ استقلال و عزت کشور است.

وی خاطر نشان کرد: ملت مسلمان ایران اسلامی، هیچ طمعی برای دست اندازی به سایر نقاط جهان یا کشور گشایی ندارند و تنها خواسته مردم حفظ استقلال، خودکفایی و عزت ملی است.

نیک زاد ادامه داد: امروز مسوولان باید برای مقابله با توطئه های دشمنان در عرصه اقتصادی، 10 برابر روزها و سال های گذشته فعالیت، تلاش و برنامه ریزی داشته باشند و از هیچ اقدامی برای پیشبرد اهداف کشور دریغ نکنند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هر مسئولی که دلسوز کشور و پیرو ولایت فقیه و راه شهداست، باید رسیدگی به مشکلات مردم و سرعت بخشیدن به اجرای طرح ها و برنامه ها را در اولویت تمامی امور خود قرار دهد.

وی افزود: امروز همه مسئولان باید با تمام توان، قدرت و صلابت در حوزه کاری خود تلاش کنند و از توطئه دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی غافل نشوند.

نیک زاد یادآورشد: نظام اسلامی به پشتوانه الهی و تبعیت از دین آسمانی اسلام، پیش می رود و همواره در تمامی مقاطع و دوران های دشوار، امدادهای الهی یار و مددکار کشور بوده است.
۱ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۵۱