نخستین همایش فصلی مدیرعامل با کارکنان 7/8/91

در جریان نخستین همایش فصلی مدیرعامل با کارکنان مطرح شد

10 پرسش کارکنان « گروه سرمایه گذاری مسکن» از مدیرعامل

 

نخستین نشست فصلی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با کارکنان شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، در این نشست که روز شنبه 6 آبان ماه امسال در سالن اجتماعات شرکت برگزار شد، مهمترین برنامه ها و استراتژی های شرکت برای کارکنان تشریح شد.

کارنامه 3 ماهه

در ابتدای این جلسه، عبدالمجید مرادی نسب؛ مشاور مدیرعامل شرکت ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر به حاضران گفت : طی 3 ماه حضور مهندس معزی در سمت مدیرعاملی شرکت شاهد اقدامات بسیار سازنده ای از سوی ایشان برای گروه بوده ایم، چرا که وی دارای روحیه و تفکر اصلاحی و بهبود در امور است.

وی افزود : برگزاری جلسات چندگانه با مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه در خصوص بودجه و عملکرد، بازدید از پروژه های شرکت های تابعه در سراسر کشور، دیدار و ملاقات با وزرا و مسئولان مرتبط و توسعه روابط با نهادهای ذی ربط، ارتباط با شرکت های خارج از گروه به منظور گسترش همکاری های متقابل، برگزاری نخستین هم اندیشی مدیران عامل شرکت های تابعه در کنار پیگیری مجددانه امور شرکت از جمله اقدامات مهم مهندس معزی طی مدت سه ماه حضور در شرکت به شمار می رود.

تبلور خرد جمعی در نشست های چهارگانه

سخنران بعدی همایش، مهندس شمس اله نعمتی؛ معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار بود.وی ضمن اشاره به رویکرد مشارکتی و خرد جمعی مدیرعامل شرکت گفت : مصداق عینی استفاده از خرد جمعی را می توان در جلسات منظم سطوح مختلف مدیریتی و تصمیم گیری شرکت مشاهده کرد. به طوری که طی مدت حضور مهندس معزی در شرکت ما شاهد برگزاری جلسات شورای معاونان به صورت هفتگی، شورای مدیران به صورت 45 روز یکبار،همایش فصلی با کارکنان به صورت فصلی و نشست مشترک فصلی با مدیران شرکت های تابعه بوده ایم.

وی هم چنین از مشارکت همکاران واحدهای مختلف شرکت در تدوین اظهارنامه تعالی EFQM تشکر و قدردانی کرد.

شنونده هستیم تا گوینده

در ادامه، مهندس ایرج معزی؛ مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، قصد داریم نشست های فصلی با کارکنان محترم را به صورت منظم برگزار کنیم و در این نشست ها می خواهیم شنونده باشیم تا گوینده. ما مشتاق شنیدن نظرات و انتقادات همکاران برای بهبود اوضاع و ورود به مسیرهای تازه هستیم.

وی تاکید کرد: سیاست ها و استراتژی های اصلی در جلسات مدیران بیان می شود، ولی ضرورت دارد تا برخی برخی استراتژی ها در جلسات مشترک با کارکنان هم مطرح شوند تا همفکری و هم افزایی صورت گیرد.

تحقق 90 درصد بودجه در 9 ماه

مهندس معزی به نخستین همایش مدیران شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن که اخیرا در مشهد برگزار شد، اشاره کرد و گفت: برای همراستایی و نظارت بر عملکرد شرکت های تابعه، نیاز به جلسات مشترک بود تا ضمن بررسی روند فعالیت، همگرایی و هم اندیشی در خصوص فعالیت گروه نیز انجام شود. از این رو نخستین هم اندیشی مدیران به مدت دو روز با محورهای کاربردی فروش، بازرگانی و طراحی و ساخت برگزار شد.

وی ادامه داد: در کنار این امر، تاکنون دو جلسه پیش مجمع با شرکت های تابعه به منظور بررسی عملکرد مالی بررسی شده که خوشبختانه این جلسات دستاورد بسیار خوبی را برای گروه به همراه داشته است.

وی به ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه شرکت به سازمان بورس اشاره کرد و گفت: عملکرد مالی ما طی این مدت مطلوب بوده و شرکت توانسته 90 درصد از بودجه پیش بینی امسال خود را طی مدت یادشده محقق کند.

ورود به پروژه های مشارکتی

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در بخش دیگر سخنان خود به برنامه استراتژیک شرکت پرداخت و گفت: شرکت ما یک بنگاه اقتصادی است و ما نخستین هدف گذاری خود را بر افزایش سهم بازار در صنعت ساختمان و سایر بازارهای هدف متمرکز کرده ایم.بنابراین قصد داریم ضمن بررسی های بیشتر،از استراتژی ورود تهاجمی به بازار از طریق تعریف پروژه های متنوع  و متعدد ساخت و ساز استفاده کنیم.

وی در خصوص استراتژی دیگر شرکت گفت: با توجه به شرایط خاص بازار مسکن، استراتژی ورود به پروژه های مشارکتی را دنبال می کنیم. در این راه هم قدم های جدی براداشته شده و به زودی پروژه های خوبی را در این زمینه در شهرهای اصفهان، تهران، رشت و زنجان شروع خواهیم کرد.

وی تمرکز بر مشتری محوری را مورد توجه قرار داد و گفت : باید در زمینه انطباق تولیدات با نیازهای مشتری دقت بیشتری شود تا در فروش و بازاریابی برای واحدهای تولیدشده به کمترین مشکل برخورد کنیم.

 وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا مطالعات قبل از اجرای پروژه ها به شکل دقیقی انجام شود.در همین راستا کمیته بررسی اقتصادی پروژه ها در شرکت تشکیل شده تا در کنار ارزیابی فنی و اقتصادی پروژه ها، سلیقه ها و نیازهای مشتری نیز در تصمیم گیری ها لحاظ شود.

تبدیل شدن به جذابترین سهام ساختمانی بورس

مهندس معزی به ضرورت افزایش سهم بازار و سودآوری اشاره کرد و گفت: در حال تجدیدنظر در طرح کسب وکار شرکت هستیم تا بتوانیم ضمن حفظ و ارتقای سهم بازار خود در صنعت ساختمان، سودآوری مناسبی نیز برای سهامداران خود ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم ضمن افزایش سودآوری شرکت، سهام شرکت را به جذابترین سهام گروه ساختمانی در بورس تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت به بررسی نقاط ضعف شرکت نیز پرداخت و گفت: تاخیر در تحویل پروژه ها و ریسک عدم فروش واحدهای تولیدی، دو نقطه ضعفی هستند که باید برای بهبود آنها برنامه ریزی ویژه ای انجام داد.

حضور در بازارهای بین المللی

وی هم چنین با تاکید بر اهمیت زنجیره ارزش در گروه گفت: برای ایجاد مزیت های نسبی در آینده باید به سمت روش های نوین تامین مالی غیربانکی حرکت کنیم که در این راه شرکت به عنوان پیشرو در صنعت ساختمان و بازار سرمایه مطرح است.

مدیرعامل شرکت توجه به حضور در بازارهای بین المللی را از طریق ایجاد کنسرسیوم مهم ارزیابی کرد و گفت : ما علاقه مند به فعال شدن در بخش بین الملل هستیم تا از این طریق بتوانیم ارزش افزوده مضاعفی را چه برای شرکت و چه برای سهامداران خود ایجاد کنیم.

وی در پایان بر ضرورت افزایش توان مدیران و کارکنان فعلی و جذب مدیران آینده تاکید کرد و گفت: برای تحقق استراتژی ها  برنامه های شرکت نیاز به منابع انسانی کارآمد و باتجربه داریم.

 

10 پرسش کارکنان از مدیرعامل

بعد از سخنان مدیرعامل، نوبت به طرح پرسش ها و نظرات کارکنان رسید که برخی از مهمترین پرسش های مطرح شده از کارکنان به همراه پاسخ های مدیرعامل و برخی مدیران شرکت در پی می آید:

-         پرسش: با توجه به تورم ماه های اخیر،آیا برنامه ای برای افزایش حقوق کارکنان تعریف شده است؟

مهندس معزی: بنده هم به عنوان عضوی از جامعه، در جریان مسائل اقتصادی  تورم فعلی جامعه هستم. اما افزایش حقوق نیازمند طی شدن برخی مراحل است که هم اکنون در حال بررسی است و نتایج آن متعاقبا به اطلاع همکاران خواهد رسید. ولی در گام نخست تلاش داریم رقم پرداخت های غیرنقدی را بالاتر از سال گذشته در نظر بگیریم.

-         پرسش: آیا شرکت اقدامی برای حل مشکلات برخی همکاران در خصوص پروژه خرید واحدهای مسکن مهر انجام داده است؟

مهندس معزی: متاسفانه برخی همکاران مشکلاتی را در این زمینه داشته اند که شرکت تلاش دارد نسبت به رفع آن اقدام کند. طبق آخرین مذاکراتی که با وزیر راه و شهرسازی انجام شده، امیدواریم بتوانیم مشکل این عزیزان را نیز حل کنیم.

-         پرسش: چه برنامه ای برای ورزش کارکنان تعریف شده است؟

مدیریت منابع انسانی -آقای فخارمنش: مطابق سنوات گذشته ما قرارداد مشخص سالانه ای را با باشگاه بانک مسکن منعقد کرده ایم که به دلیل مشکلات همکاران برای مراجعه به محل باشگاه، قصد داریم قراردادی را با سالن جدیدی در محدوده جغرافیایی شرکت منعقد کنیم که بعد از قطعیت مراتب به همکاران محترم اطلاع رسانی می شود.

-         پرسش: بحث ارزشیابی کارکنان شرکت در چه مراحله ای است ؟

مدیریت منابع انسانی-آقای فخارمنش: در حال حاضر دستورالعملی برای ارزشیابی فردی تدوین شده است که امیدواریم تا پایان امسال عملیاتی شود.البته انتظار داریم پس از حضور در جایزه ملی EFQM بهبودهای نیز در روال ارزیابی کارکنان ایجاد شده و در فرآیند اجرایی شدن آن کمک کند.

-         پرسش:بسیاری از همکاران از خدمات بیمه تکمیلی درمان ناراضی هستند و این بیمه بسیاری از هزینه ها را پوشش نمی دهد.آیاامکان تغییر بیمه گذار وجود دارد؟

مهندس معزی: این امکان وجود دارد.همکاران پیشنهادات و موارد اعتراض خود را ه صورت مکتوب اعلام کنند تا تصمیم گیری های لازم در این زمینه اتخاذ شود.

-         پرسش: آیا شرکت قصد برای احیای مهمانسراها دارد یا خیر؟

مهندس معزی: به شخصه اعتقادی به این امر ندارم، چرا که به دلایل مختلفی چون هزینه های بالای نگهداری، تعمیرات، ارائه خدمات و ... داشتن مهمانسرا توجیه ندارد.ضمن اینکه شرکت تلاش کرده از طریق سفر کارت امکانات رفاهی سفر را برای کارکنان فراهم کند. البته به دنبال این هستیم که جدای از سفرکارت، تابستان سال آینده امکاناتی را در یکی از شهرهای زیارتی برای همکاران فراهم کنیم.

-         پرسش: برای بهبود کارکنان پیمانکار چه برنامه ای دارید؟

مهندس معزی: سعی می کنیم وضعیت بهتری را برای این عزیزان از طریق تعریف خدمات رفاهی فراهم کنیم.

-         پرسش: آیا شرکت برنامه ای برای فعال تر کردن تعاونی مسکن همکاران و تعریف پروژه برای این تعاونی دارد؟

مهندس معزی: این کار در حال انجام است و امیدواریم با نهایی شدن مذاکرات بتوانیم پروژه ای را در منطقه 22 تهران تعریف کرده تا همکاران نیز از این امر منتفع شوند.

-         پرسش: آیا برنامه ای برای کم کردن اختلاف حقوق کارکنان قدیم و جدید شرکت دارید؟

مهندس معزی: همکاران موارد مورد نظر خود را به صورت مکتوب اعلام کنند تا رسیدگی شود.

-         پرسش: آیا امکان تغییر محل فیزیکی صندوق پستی ارتباط با مدیرعامل وجود دارد؟

مهندس معزی: این کار به زودی انجام می شود.ضمن اینکه از همکاران محترم دعوت می شود نظرات، پیشنهادات  انتقادات خود را از طریق کانال های ارتباطی موجود از جمله صندوق پستی، ایمیل،ملاقات حضوری،جلسات همایش فصلی و ... مطرح کنند.البته باید نظان پیشنهادات که سابقا در شرکت فعال بوده و نتایج مناسبی هم به همراه داشته را مجددا فعال کنیم.

 

همایش فصلی مدیرعامل با کارکنان6 

همایش فصلی مدیرعامل با کارکنان1 

همایش فصلی مدیرعامل با کارکنان5 

همایش فصلی مدیرعامل با کارکنان4 

همایش فصلی مدیرعامل با کارکنان2 

همایش فصلی مدیرعامل با کارکنان3 

۷ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۳۸