نیکزاد: حضور بخش خصوصی در حوزه راه و شهرسازی باید تقویت شود

وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه راه و شهرسازی بر لزوم حمایت و تقویت بخش خصوصی برای حضور فعال در حوزه حمل و نقل و مسکن کشور تاکید کرد.
علی نیکزاد روز یکشنبه در این مراسم که با حضور معاونان و مدیران بخش حمل و نقل و مسکن برگزار شد، تصریح کرد: هم اکنون نسل جدیدی در بخش مدیریت دولتی و خصوصی شکل گرفته که از افتخارات نظام است.

وی گفت که ما به دنبال کوچک کردن بدنه دولت هستیم و می خواهیم با واگذاری کارها به بخش خصوصی چرخ توسعه را بیشتر بچرخانیم.

وی سپس از نیروهای خود باور و متخصص در زمینه حمل و نقل یاد کرد و افزود: به جز دو یا سه بخش حمل و نقل در دیگر بخش ها امور به دست توانمند شرکت های داخلی قابل انجام است و کارهای بزرگی انجام شده که دستاوردهای ارزشمندی به شمار می آیند.

وزیر راه و شهرسازی به ظرفیت تشکل های مهندسی در کشور اشاره کرد و گفت: ایران در تولید ماشین ها و وسایل مربوط به بخش راه و شهرسازی، در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: زمانی که در کمیسیون های اقتصادی خارجی شرکت می کنیم، آنها از ما توقع انجام کار دارند و ما می توانیم با پشتوانه شرکت های خصوصی و دولتی فعال در زمینه انبوه سازی و راهسازی و نیز آموزشی و نوآوری و در جایگاه پیمانکاری، خدماتی را به طرف خارجی ها ارائه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که، باید از بخش خصوصی حمایت کرد، گفت: این بخش به ما اعتماد کرده که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی بالندگی جمهوری اسلامی ایران را پیش ببریم.

وی سپس با اشاره به ضرورت صدور خدمات فنی - مهندسی در حوزه راه و شهرسازی اظهار داشت: باید روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در جهت صدور خدمات فنی - مهندسی، حمل و نقل و مسکن و شهرسازی توسعه و سامان دهیم تا در این زمینه حضوری جدی در سایر کشورها داشته باشیم.

وی همچنین با تاکید بر پیشرفت های صنعتی در کشور به تولید مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: زمانی 36 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شد، اما محتاج سهمیه بندی بودیم که طی هفت سال گذشته تولید سیمان به 80 میلیون تن رسید و فولاد نیز از تولید 10 میلیون تن تا 22 میلیون افزایش یافت.

نیکزاد افزود: به این ترتیب کارگاه های تولیدی که پیش از این منتظر مصالح بودند، می توانند اهمیت این پیشرفت را درک کنند و توسعه صنعتی در زمینه مصالح را باور کنند.
۲۷ آذر ۱۳۹۱ ۰۹:۱۳