متن مصاحبه معاون مالی اداری شرکت با خبرنگار "خبرگزاری بورس نیوز" (قسمت دوم)

متن مصاحبه معاون مالی اداری شرکت با خبرنگار "خبرگزاری بورس نیوز" (قسمت دوم)
معاون مالی اداری ثمسکن در پایان با اشاره به برنامه شرکت برای سوددهی بیشتر، رشد 15 تا 20 درصدی را در این بخش با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به سهامداران شرکت سرمایه گذاری مسکن نوید داد و تاکید کرد طی 5 سال آینده بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم هر سال بیش از 15 درصد افزایش سود هر سهم داشته باشیم.

آهنگ رشد 20 درصدی سود ثمسکن در 5 سال آینده

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 1386 و ارایه اطلاعات شرکتها می توان دریافت که شرکتها در طی سال چه روندی را طی کرده اند نکته ای که در سال جاری شاهد آن بودیم تغییر سیاستهای دولت در قبال بورس و توجه دولت به بورس بود.

از سوی دیگر با رشد نقدینگی در کشور و مشکلاتی که در اثر آن برای اقتصاد کشور پیش می آید بورس می تواند با جذب این نقدینگی و تبدیل سرمایه اندک مردم در راستای توسعه صنعتی کشور نقش بسزایی در رشد و تعالی اقتصاد کشور ایفا کند. با بررسی عملکرد بورس در سال جاری به این نکته می رسیم که برای دست یافتن به این مهم بورس راه زیادی در پیش رو دارد و باید برای جلب اعتماد سرمایه گذاران اقدام مفید تری انجام دهد یکی از مهمترین راه های جلب اعتماد سرمایه گذار که می توان به آن اشاره کرد ایجاد یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاران می باشد با توجه به وضعیت کنونی کشور ما از جمله مطمئن ترین بازارها برای سرمایه گذاری بازار مسکن می باشد تجربه نشان داده که در کشور ما سرمایه گذاری در بخش مسکن بسیار سودآور بوده و شاهد این مطلب هم رونق بازار شرکتهای سرمایه گذاری مسکن در روزها اخیر در بورس می باشد.

با نگاهی به گزارش های ارایه شده توسط شرکتهای سرمایه گذاری در بخش مسکن می توان دریافت که بعد از طی یک دوره افت در این بخش امروزه شاهد روندی رو به رشد می باشیم.

از جمله موفق ترین شرکتها در بخش مسکن می توان به شرکت سرمایه گذاری مسکن اشاره کرد. در بررسی اطلاعات ارایه شده توسط این شرکت بخوبی مشخص می شود که شرکت سرمایه گذاری مسکن طی سال 86 عملکرد بسیار مطلوبی از خود ارایه داده است این شرکت توانسته با پیگیری استراتژی مستقل کردن شعبات استانی خود و ایفا کردن نقش هلدینگ و عدم دخالت مستقیم در پروژه ها به عملکرد مناسبی دست یابد در همین خصوص معاونت مالی اداری این شرکت به خبرنگار بورس نیوز گفت: با توجه به سیاستهای جدید که توسط مدیران این شرکت پیگیری می شود و مستقل شدن شعبات استانی توانسته ایم به سرعت عمل بهتری در اجرای پروژه ها دست یابیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که شرکت قصد دارد در اولین فرصت ممکن سهام شرکتهای تابعه خود را نیز در بورس عرضه کند و ارزش روز خود را از بهای تمام شده در شرکتهای تابعه به ارزش روز نزدیک نماید اما برای حفظ مدیریت شرکت سرمایه گذاری مسکن سهامدار اصلی شرکتهای تابعه خود باقی خواهد ماند.

ایشان در ادامه گفت: برای حفظ NAV شرکت باید به فروش محصول نیز توجه داشت و این همان هنر مدیریت است که با این کار بتواند با حفظ NAV و ارزش ذاتی، سود مناسبی هم به سهامداران اعطا نماید و خیال سرمایه گذار را از ارزش خالص دارائیها و سود سالانه راحت نماید.

وی NAV شرکت را در حال حاضر 800 میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به رشد ذاتی مسکن و مستغلات در کشور گفت: سهامداران باید توجه داشته باشند که در شرکتهای ساختمانی NAV ملاک محاسبه است نه سود سالانه زیرا هر شرکت ساختمانی که بتواند NAV خود را بالا ببرد حتی اگر در یک مقطع هم محصول خود را نفروشد بدلیل خاصیت محصول که فساد ناپذیر و غیروارداتی است در مقطع دیگر از زمان همان محصول با قیمت بالاتری خریداری می شود لذا سرمایه گذاران در بخش مسکن با ریسک کمتری روبرو هستند و از طرفی خرید سهام شرکتهای ساختمانی ویژگی خاص خود را دارد زیرا با هر میزان سرمایه می توان سهام یک شرکت ساختمانی را خرید و از ارزش افزوده آن بهره برد در حالیکه با هر سرمایه نمی توان خود ساختمان را خرید.

وی در پایان با اشاره به برنامه شرکت برای سوددهی بیشتر، رشد 15 تا 20 درصدی را در این بخش با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به سهامداران شرکت سرمایه گذاری مسکن نوید داد و تاکید کرد طی 5 سال آینده بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم هر سال بیش از 15 درصد افزایش سود هر سهم داشته باشیم.

۱۷ فروردین ۱۳۸۷ ۰۹:۱۶
خبرگزاری بورس نیوز |