راه‌ تعدیل قیمت مسکن، تولید آن است.

راه‌ تعدیل قیمت مسکن، تولید آن است.
وزیر مسکن گفت: راه‌حل تعدیل قیمت مسکن در درازمدت تولید مسکن است از این رو در سال جاری برنامه احداث 5/1 میلیون واحد مسکونی در قالب زمین‌های 99 ساله ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مسکن ایسنا، مهندس محمد سعیدی‌کیا در مراسم سالروز افتتاح حساب صد امام و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد:‌ در سال‌های گذشته اجرای قانون استیجاری مسکن با عملکرد خوبی در بخش مسکن همراه بود اما در حال حاضر با توجه به ازدواج سالانه حدود 800 هزار نفر که تا سال 92 پیش‌بینی می‌شود به 900 هزار نفر برسد، عمر این برنامه به پایان رسیده است.

وی افزود: بر این اساس دولت برنامه‌های جدیدی را متناسب با تقاضاهای ایجاد شده در بخش مسکن پیگیری می‌کند و می‌توان به جلسات مستمر رییس جمهوری در روزهای دوشنبه هر هفته در رابطه با بخش مسکن اشاره کرد.

سعیدی‌کیا خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای تقاضای واحد مسکونی نوسازی و بهسازی واحدهای شهری و روستایی حداقل باید سالانه 300 هزار واحد مسکونی روستایی و یک میلیون واحد مسکونی شهری احداث شود که وجود این تقاضا نیازمند تدارک برنامه‌های جدید از سوی دولت در بخش مسکن است.

وزیر مسکن تصریح کرد: دولت در قانون استیجاری برای کم درآمدها واحد مسکونی احداث می‌کرد اما در حال حاضر برای حذف قیمت زمین از مسکن و خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد دولت با تغییر مدل استیجاری اقدام به واگذاری زمین‌های 99 ساله کرد به‌طوری که در این روش مردم وارد عرصه ساخت می‌شوند.

وی با اشاره به قانون جدید و تشکیل گروه‌های تعاونی و تدارک تسهیلات ساخت این زمین‌ها از خرداد ماه سال گذشته، گفت:‌ به استعداد ساخت حدود یک میلیون واحد مسکونی زمین تدارک دیده شد که این میزان در اختیار تعاونی‌ها قرار گرفت و در حال حاضر مراحل آماده‌سازی خود را سپری می‌کند.

سعیدی‌کیا در ادامه به بسترسازی دولت برای اجرای این برنامه‌ها اشاره کرد و ادامه داد:‌ طی سال جاری به 450 هزار واحد مسکونی از 5/1 میلیون واحد مسکونی شهری وام ساخت پرداخت شده است.

وی گفت:‌ در سال گذشته بالغ بر سه میلیون و 700 هزار متقاضی برای زمین‌های 99 ساله ثبت نام کردند که از این تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر واجد شرایط واگذاری زمین بودند که نیمی از آنها زمین‌های خود را دریافت کردند و بقیه آنها امسال زمین‌های خود را تحویل می‌گیرند.

۲۱ فروردین ۱۳۸۷ ۱۴:۵۰
خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا |