بیمه کیفیت ساخت مسکن امسال اجباری می‌شود.

بیمه کیفیت ساخت مسکن امسال اجباری می‌شود.
خبرگزاری فارس: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: مجریان و سازندگان با صلاحیت ساختمان با ابلاغ قانون بیمه مسئولیت از امسال به طور اجباری مکلف به بیمه کیفیت کار خود خواهند شد.

محمد سعیدی‌کیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: مجریان و سازندگان با صلاحیت (انبوه‌سازان) و یا شرکت‌ های فعال ساختمانی باید مسئولیت کار خود را در یک شرکت بیمه، بیمه ‌کنند که این کار از سال گذشته ابتدا به صورت اختیاری آغاز شد و در سال جاری نیز با ابلاغ قانون اجباری خواهد شد.
وی در پاسخ به این که شرکت های بیمه چگونه می‌توانند کیفیت کار یک شرکت سازنده مسکن و یا فرد سازنده را بیمه کنند تاکید کرد: شرکت‌های بیمه وقتی می‌توانند سازنده مسکن و افراد واجد صلاحیت را بیمه کنند که به کیفیت کار شرکت‌های سازنده و افراد واجد صلاحیت اطمینان داشته باشند، بنابراین وسیله تشخیص کیفیت کار سازنده ‌های مسکن شرکت‌ های بازرسی فنی است.
سعیدی کیا گفت: وزارت مسکن و شهرسازی سال گذشته بیمه کیفیت کار سازنده ‌های مسکن را به صورت آزمایشی آغاز و 30 درصد هزینه بیمه را نیز تقبل ‌کرد اما امسال با در اختیار گذاشتن این قانون این بیمه از حالت اختیاری خارج و به صورت اجباری در کشور اجرا خواهد شد.
وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: با در اختیار گذاشتن قانون یاد شده تمام شرکت‌ها و افرادی که در بخش ساخت و ساز فعالیت می‌کنند باید مسئولیت کیفیت کار خود را در یک شرکت بیمه، بیمه کند.
سعیدی کیا گفت: با اجباری شدن این قانون از رعایت درست مقررات ملی ساختمان و کیفیت ساختمان مطمئن خواهیم شد.

۲۴ فروردین ۱۳۸۷ ۰۹:۰۰
خبرگزاری فارس |