خبرهای خوش نیکزاد از مسکن ویژه

وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز رضایت از کیفیت ساخت واحد‌های مسکن ویژه اعلام کرد: در ایام دهه فجر خبرهای خوشی از مسکن ویژه به مردم می‌دهیم.

علی نیکزاد در حاشیه‌ی بازدید از اولین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در ابتدا بنا بود قیمت دقیق واحد‌های مسکن ویژه در قسط پایانی آن مشخص شود اما در جلساتی که داشتیم مقرر شد ابتدا قیمت زمین‌ها به متقاضیان اعلام شود.

وی گفت: در این طرح قرار است ابتدا حدود 30 درصد از هزینه‌ها از متقاضیان و 70 درصد دیگر به صورت قسطی دریافت شود که با موافقت رییس‌جمهور مقرر شد این اقساط ماهانه بیش از یک میلیون تومان نباشد. نیکزاد خاطر نشان کرد: متقاضیان مسکن ویژه با پرداخت چهار یا پنج مرحله 15 تا 20 میلیون تومانی می‌توانند این واحد‌ها را تحویل بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز رضایت نسبت به کیفیت واحد‌های مسکن ویژه گفت: ساختمان‌های این طرح به صورت مهندسی‌ساز، با کیفیتی بالا و در مجتمع‌های هشت، 10 و 12 واحدی ساخته خواهد شد. همچنین در هر راه‌پله بیش از دو واحد ساخته نمی‌شود و تمامی این ساختمان‌ها دارای حیاط و پارکینگ هستند. وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خبرهای خوشی از مسکن ویژه تهران برای مردم در ایام دهه فجر داریم.

وی با اشاره به جلسات مشترک مجلس و دولت گفت: این جلسات در جوی بسیار دوستانه برگزار می‌شود و دولت و مجلس هر دو بر لزوم گسترش همکاری‌ها هم نظر هستند. به گفته نیکزاد بحث‌های اصلی این جلسات بیشتر پیرامون مرحله‌ی دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها و نحوه‌ی ارائه بودجه سال 92 است که نتایج دقیق آن را سخنگوی اقتصادی دولت به اطلاع خواهد رساند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به توسعه‌ی دریایی کشور گفت: با توجه به گستردگی سواحل و بنادر در ایران می‌توانیم به یک توسعه‌ی دریامحور دست یابیم. وی با اشاره به تعامل سازنده میان سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی اظهارکرد: برای رسیدن به یک توسعه دریایی باید دولتی‌ها و بخش خصوصی در کنار یکدیگر تعاملی موثر داشته باشند و با یاری‌ گرفتن از توان دانشگاهی جایگاه این صنعت مهم را ارتقاء دهند.

نیکزاد افزود: خوشبختانه سازمان بنادر در راستای ایجاد این تعامل بسیار خوب عمل کرده و این نمایشگاه نیز با این هدف و با مشارکت بخش خصوصی و سازمان جهانی دریانوردی (IMO) و با شعار «دریا محور توسعه» برگزار شده است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه‌گذاری سالانه 700 تا 800 میلیارد تومانی سازمان بنادر برای گسترش بنادر و سواحل کشور گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم حضور مقتدر در عرصه‌ی دریایی، تلاش کردیم در کنار اقتدار، توسعه و تجارت دریایی را نیز گسترش دهیم و در نمایشگاه فعلی همه ارگان‌های ذیربط دریایی حضور دارند که در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محصولات خود را عرضه کرده‌اند و امیدواریم با ایجاد این تعامل پایدار به توسعه‌ی دریایی مورد نظر دست یابیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بنادر کشور گفت: در حال حاضر 11 بندر مهم و دهها بندر کوچک در کشور فعال است که ظرفیت سالانه‌ی ترانزیت کالا در این بنادر 172 میلیون تن و 57 میلیون TEU ظرفیت کانتینری دارند. به گفته نیکزاد در حال حاضر سازمان بنادر 140 پروژه‌ی توسعه‌ای را در بنادر کشور در دست کار دارد که در دهه فجر امسال تعداد زیادی از آنها افتتاح خواهد شد.

۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ۰۹:۴۳