صدها طرح راه و شهرسازی افتتاح می شود

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: صد ها طرح در بخشهای مسکن راه و ترابری در دهه فجر انقلاب اسلامی با اعتبار 5364 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: 1195طرح در بخش راه و ترابری در دهه فجر انقلاب اسلامی با اعتبار 5364 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. علی نیکزاد گفت: همچنین 315 هزار و 211 واحد مسکن مهر، 9 بیمارستان، دو مرکز بهداشتی درمانی با 762 تخت ، سه طرح ساختمان اداری ، یک طرح فرهنگستان و یک طرح ورزشگاه با اعتبار 12هزار و 923 میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد. نیکزاد افزود: در مجموع 1178 طرح حمل و نقلی، 16 طرح سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی آماده افتتاح است.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : شرایط مسکن تهران تغییری نکرده است و واجدان شرایط می‌توانند در طرح ‌تهرانسر و طرح های بعدی نام نویسی کنند. علی نیکزاد گفت : سرعت ساخت مسکن ویژه تهران افزایش یافته است و افراد باید سرپرست خانوار باشند و از دولت هم زمین، آپارتمان و وام یارانه دار نگرفته باشند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: 30 درصد مبلغ زمین به صورت نقد و 70 درصد به صورت اقساط دریافت خواهد شد که نباید ماهانه بیش از یک میلیون تومان باشد. نیکزاد گفت : دو یا سه سایت جدید ساخت مسکن ویژه تهران نیز آغاز شده و کار در مرحله پی ر یزی است. وزیر راه و شهرسازی به افرادی که قصد خرید مسکن در تهران را دارند، گفت : سال آینده واحدهای مسکونی ویژه تهران را تحویل می دهیم و افرادی که قصد صاحب مسکن شوند، می‌توانند در طرح های ویژه نام نویسی کنند.

نیکزاد در باره برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از افزایش قیمت و اجاره ‌بهای مسکن در ماه‌های آینده گفت: واحدهای مسکونی که در اطراف تهران ساخته می‌شود، به اتمام می رسانیم و بخش مهمی از واحد های مسکونی مهر 99 ساله و خودمالکی در شهرهای جدید پردیس ، پرند ، اندیشه ، هشتگرد ، پاکدشت ، دماوند ، اسلامشهر، شهریار، واوان آماده واگذاری می شود.

نیکزاد با تاکید بر ضرورت تقویت عرضه مسکن گفت: اگر برخی بخواهند بازار مسکن را به هم بریزند، حتماً از ابزار قانونی مانند مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه و مالیات بر معاملات مکرر استفاده خواهیم کرد. نیکزاد اضافه کرد: اولویت ما این است در تعامل خوب بازار را متعادل و ساماندهی کنیم و به اندازه افرادی که در طرح مسکن ویژه تهران نام نویسی کرده اند، کار را پیگیری کردیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : هیچ مشکلی از بابت ساخت و تحویل واحدهای مسکونی ویژه تهران با شرایطی که اعلام کردم، وجود ندارد. همچنین وزیر راه و شهرسازی از تفاهم با بانک مسکن برای پرداخت وام 20 میلیونی خرید مسکن به واحدهای مسکونی 15 سال ساخت خبر داد.

نیکزاد افزود: سقف وام مسکن افزایش نیافته و 20 میلیون تومان است، اما طبق توافق با مدیرعامل بانک مسکن قرار شد وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن به واحدهای 15 سال ساخت نیز تعلق گیرد. وی ادامه داد: تا پیش از این وام مسکن تنها به واحدهای مسکونی زیر 12 سال پرداخت می‌شد اما با این تفاهم مردم می‌توانند خانه‌های 15 سال ساخت را با تسهیلات 20 میلیونی خریداری کنند و این تسهیلات از هفته آینده می‌‌تواند اجرایی شود.

۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ۱۱:۲۴