آغاز مرحله دوم واگذاری مسکن مهر/ تهران جهش قیمت نخواهد داشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی از آغاز مرحله دوم واگذاریهای مسکن مهر در استان تهران به میزان 11 هزار و 700 واحد مسکونی خبر داد و گفت: تهران جهش قیمت مسکن را شاهد نخواهد بود.
 

فریبرز واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در مرحله اول 22 هزار و 662 واحد مسکونی با حضور رئیس جمهور تحویل متقاضیان شده است افزود:در مرحله دوم واگذاریهای مسکن مهر که از هفته آینده آغاز خواهد شد 11 هزار و 700 واحد مسکونی تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی با بیان اینکه این واگذاریها همین طور تا پایان سال جاری و سال آینده ادامه خواهد داشت گفت:این 11 هزار و 700 واحد مسکونی در پاکدشت، ورامین، بافت فرسوده تهران، ری و صفادشت خواهد بود.

*برنامه های ثبات قیمت مسکن در تهران/واگذاری تمام واحدهای مسکونی بافت فرسوده تهران 

واحدی در پاسخ به این سئوال که چه برنامه‌ای برای ثبات قیمت مسکن در تهران برای اواخر سال جاری و یا تابستان سال آینده پیش‌بینی شده است گفت: تا خرداد ماه سال آینده که فصل نقل و انتقال اجاره مسکن است و یا پایان سال که تغییرات قیمتی موجب ایجاد جو روانی در بازار مسکن می‌شود برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: سیاست‌گذاری ما این است که تا پایان سال جاری تمام واحدهای مسکونی بافت فرسوده در تهران و اطراف تهران را واگذار کنیم.

وی ادامه داد: روند افتتاح واحدهای مسکونی را تا خرداد ماه و تیر ماه سال آینده ادامه می‌دهیم تا عرضه مسکن متناسب با تقاضا باشد.

واحدی اظهار داشت: از این جهت تصور می‌شود که با این واگذاریها بتوانیم تقاضاهایی که در شهریار، پردیس و پرند برای سکونت در تهران وجود دارد را پاسخ دهیم تا بحث سرریز جمعیتی تهران را در این شهرها انجام دهیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در داخل شهر تهران نیز سیاست ما بحث توسعه مسکن است تا هر فردی که در داخل شهر تهران متقاضی مسکن است شرایط مسکن ویژه را آسان‌تر کنیم تا با مسکن ویژه خانه‌دار شوند.

*تهران جهش قیمت مسکن نخواهد داشت

وی با بیان اینکه در تهران جهش قیمت مسکن را شاهد نخواهیم بود ادامه داد: اگر ببینیم که سوداگران مسکن بخواهند در فضایی وارد شوند که بخواهند قیمت مسکن را بالا ببرند اصرار ما این است که مالیات بر خرید و فروش‌های مکرر و واحدهای خالی از سکنه را اجرا کنیم.

واحدی در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر آیا معتقد نیستید که در یک ماه گذشته یک جهش قیمتی در بازار مسکن تهران ایجاد شده است گفت: به هیچ وجه چرا که رشد 20 تا 30 درصدی قیمت مسکن را نمی‌توان جهش قیمت عنوان کرد.

۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ۱۳:۲۲