ساخت 5/1 میلیون واحد مسکونی با شیوه سنتی امکان‌ پذیر نیست.

دبیر شورای راهبردی فناوری‌های نوین ساختمانی با بیان اینکه در شرایط مساعد توانستیم 500 هزار واحد مسکونی در کشور بسازیم گفت: ساخت 5/1 میلیون واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده از سوی دولت با شیوه سنتی و رایج امکا‌ن‌پذیر نیست.

سید‌ علیرضا قهاری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزای فارس با تاکید بر اینکه دنیا سالهاست به سمت صنعتی سازی ساختمان حرکت کرده اظهار داشت: در شرایط مساعد توانستیم سالانه 500 هزار واحد مسکونی بسازیم بنابراین برنامه دولت برای ساخت 5/1 میلیون واحد مسکونی با شیوه سنتی و رایج امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: کشورهای صنعتی و پیشرفته و حتی کشورهای در حال توسعه مثل ترکیه سالهاست که به سمت صنعتی‌سازی و استفاده از سیستم‌های پیشرفته صنعتی ساخت و ساز حرکت کرده‌اند.

*ساخت 200 هزار واحد مسکونی رایگان از محل صرفه جویی

قهاری با بیان اینکه اعمال شیوه‌های صنعتی‌سازی و استفاده از سیستم‌های پیشرفته در ساخت و ساز موجب صرفه‌جویی انرژی و مصالح ساختمانی می‌شود تصریح کرد: صرفه‌جویی که از محل ساخت و ساز صنعتی به دست خواهد آمد سالانه قادر خواهیم بود 200 هزار واحد مسکونی رایگان احداث و در اختیار اقشار آسیب‌پذیر بگذاریم.
دبیر شورای راهبردی فناوری‌های نوین ساختمانی گفت: متاسفانه برنامه استراتژیک بلندمدتی برای بخش مسکن وجود ندارد و با توجه به اینکه اعلام می‌شود سالانه 5/1 میلیون واحد مسکونی باید احداث شود می‌بنییم که هیچ برنامه مدونی برای پاسخگویی به نیاز مسکن که در 10 سال آینده بالغ بر 15 میلیون واحد مسکونی خواهد بود وجود ندارد.
وی ادامه داد: متاسفانه برای حل مشکلات کنونی مسکن اگر برنامه‌ای وجود داشته باشد می بینیم برای سالهای بعد هیچ برنامه مناسبی برای پاسخگویی به تقاضای مسکن وجود ندارد.

۷ خرداد ۱۳۸۷ ۱۶:۰۴
خبرگزاری فارس |